Upplevelser sofar med X10

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by NielsTheSnake, Apr 15, 2010.

1. NielsTheSnake

NielsTheSnake Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare!

Totalt nybörjare när det kommer till androidtelefoner. Gillar verkligen X10 men det är vissa saker jag stör mig lite på.

Jag har halebop, den ska inte vara operatörslåst men kan ändå bara hitta version .14 :( dvs jag har redan den senaste. Sen en annan sak, kan man inte skicka gruppsms? Har en app som sköter detta.. dock fick inte alla sina SMS som var inlagda i gruppen, därför jag undrar om det finns något sätt att göra detta på orginal? Vet ju att HTC sköter detta fint genom att man enkelt bockar för vilka man vill skicka till, precis som jag gjorde med min gamla SE p1a.

Har ni några tips till en nybörjare? Har läst en hel del appz trådar och gillar många skarpt! BTW: Är wayfinder gratis? (låg på telefonen)

/Mvh André

2. Johan.s

Johan.s Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lägg bara till fler namn i "Till" rutan så funkar det. Alla som jag skickade till fick då sina sms

3. NielsTheSnake

MINA ENHETER

Jo det är sant men det är lite svårt att komma ihåg hela sin kontaktlista ifall man nu skall tex skall skicka ut sitt nya nummer :P Vore lättare med en "check" funktion där man bara bockade i, som HTC har :P

4. Garfield67

Garfield67 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla in Handcent SMS i butiken, har allt du vill ha. Klarar också av att göra "riktiga" MMS med både ljud och bild vilket inte originalet gör.

5. NielsTheSnake

MINA ENHETER

Okej tack för svaren. Men hur gör jag ang version .14 ? :(

6. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

SE har dragit in 16 så länge det var lite små saker som skulle fixas dom lägger upp den igen så snart det är fixat...

7. NielsTheSnake

MINA ENHETER

Tack för den infon! hade dock uppskattat en källa på det, så man kunde läsa lite mer om det! :D Har dragit mig i håret och inte fattat något, har ingen brandad lur nämligen :P

8. Snapphaneklanen

Snapphaneklanen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också en X10a från Halebop och jag uppdaterade min till 16 för lite mer än en vecka sen så det låter troligt att SE dragit in 16 om det inte går att uppdatera nu.

9. NielsTheSnake

MINA ENHETER

Okej!

Då är det nog så ;D

En annan sak jag märkt är att när jag kör via blåtandsheadsettet så är basen extremt låg, dock är ljudet klarare än vattnet! Kör jag den direkt in i MASKINEN ;) så blir basen "ok" :O

Jag får inte heller upp titelen i headsettet :( är bara en "not" :( kör den inbyggda spelaren

Last edited: Apr 16, 2010
  10. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har tyvärr fått lämna in min X10 pga att det ibland ekar hos mottagaren när jag pratar i telefon utan handsfree. Jag kommer inte få tillbaka den inom om tre veckor verkar det som. Skit.

11. Snapphaneklanen

Snapphaneklanen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker det är ganska så mycket bas i mitt headsett men det är säkert en smaksak. Tror inte det går att få titeln i headsettet, står iaf inget om det i användarhandboken och jag får inte upp det på någon av de låtar jag provat med.

12. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag upplever det som att man måste trycka in öronsnäckorna ganska långt in för att få basen, sitter de lite halvlöst blir basen kass. Sitter de långt in tycker jag det är grymt med bas och hela ljudet.

13. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Appråpå basen så funkar den ibland men oftast inte. Har testat dra ur pluggen å sätta tillbaka flera ggr utan å lyckas få någon bas. Sen ladda jag hem astro player beta som har equilizer (eller hur d stavas) å då funka basen bara för att vid nästa gång inte funka igen. Men som sagt till å från fungerar det.. kanske borde lämna in den på service? Men det kanske löser sig i nästa uppdatering....