Problem: Uppsjö blandade problem - Garanti?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Playstation, 10 feb 2013.

1. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Köpte den av en vän som i sedan tur köpt den av någon annan till sin fru.
    Vid första anblick så var den väl ok och det var därför han sålde den till mig men -

Skärmen är väldigt gul. Inte lite gul i något av hörnen / nedre kanten som min första Xperia S var (Första batchen hade jag ifrån, köpte vid release) utan här är det gult runt hela kanterna likt en ram.

Glapp i listen i vänstra hörnet. Detta är väl "standard" på lite äldre Xperia S tyvärr men det knakar otroligt mycket.

Problem med 3,5mm uttaget. Använder originalheadset och indikatorn i noticebaren visar när det är i / ur men när jag använt det och pluggar ur det så reagerar inte telefonen i sig (Mjukvaran visar att det är borta men... det brusar bara / är tyst när man försöker ringa) Musik spelas inte upp i högtalarna heller. Pluggar jag dock i / drar ur headsetet så hoppar det allt som oftast igång, endast en gång har jag behövt göra detta två gånger.

Nu till min fråga - Är det rimligt att jag får detta åtgärdat på garantin?
    Jag har kunnat leva med den ytterst gula skärmen och listglappet pga. att mitt behov av telefonen varit så stort - Men nu med 3,5mm uttaget med så blir det lite väl mycket.

2. ville525

ville525 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bara säga att jag också haft problemet med 3,5mm. Det har dock bara hänt mig en gång för ett par månader sen. Vet inte om det kan ha försvunnit efter nån uppdatering eller nåt. Har du kollat så att du kör senaste versionen?

3. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Yes. 4.04 kör jag.

Cyberphoto skickar vidare den utan omsvep.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

4. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Fick meddelande om att den skulle bytas ut - det gällde dock bara skärmenheten tydligen...

Tuchen fungerar som den skall nu, men skärmen är lätt beige/gulaktig. Knarret i liten är tillbaka, vänster sidan igen, men det absolut värsta är att laddkontakten typ glappar lite. Och den äter batteri, aldrig varit med om något liknande. När jag fick tillbaka den så var det dessutom lite fäegtapp i kanten.

5. Playstation

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Skärmen är dock fantastiskt fin med max ljusstyrka, inget gult alls, inte ens en antydan. Jag har oftast lägsta dock :(