Problem: Uppspelning av youtube videos lagg

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av bstrm, 9 nov 2013.

1. bstrm

bstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, jag har redan ställt frågan i tråden "snabba frågor, snabba svar" men når förhoppningsvis ut till fler här.

Jag har problem med att youtubeklipp i youtube appen droppar frames eller laggar. Laddade upp en film på youtube där jag jämför med en iPhone 5:

http://www.youtube.com/watch?v=BCIgCP0gg1g

Valde just det där klippet eftersom man ser det lite tydligare än de flesta klipp, även fast alla klipp laggar...

Skulle uppskatta om ni kan prova spela upp det här klippet på er Nexus 5.a och skriva om ni upplever smålagg:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6v2L2UGZJAM#t=45

Tack :)

2. Riddler

Riddler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

mm intressant klipp.. Mini laggar på min Galaxy Nexus vilket kanske inte säger så mycket..
    Men det små laggar även på min stationära dator med quad core 2,5Ghz 4gig i ram?!

Har Telia 100mbit fiber ner men buffringen går som en kratta på filmen kan det ha något att göra med saken? Då kommer dock frågan hur fungerar det på Iphonen? Läger upplösning på filmen i den och Nexusen vill ha det i HD??

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

laggar även på min dator...vilket verkar skumt med tanke på att den utan problem drar hd i vanliga fall ;)

det verkar dock vara väldigt lite childs som drar klippet om du jämför med andra klipp så det kanske är det som är problemet. testa ett annat hdklipp

4. thestaar

thestaar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Iphone 5 har ju inte HD upplösning på skärmen, kanske inte spelar någon roll men kanske?

Last edited: 9 nov 2013
  5. bstrm

bstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu tog jag bara det klippet som exempel eftersom det syns extra mkt, men alla HD-klipp på min nexus 5 laggar på youtube...