Uppstartningsproblem - Acer Laptop

Discussion in 'Off Topic' started by Ascii, Oct 26, 2011.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Ibland när jag skall starta upp laptopen från viloläge så händer inte ett piss, d.v.s. skärmen förblir svart. Då har jag inget annat val än att göra hålla in strömknappen så den stängs av för att sedan starta om, men det är då problemen börjar.

Som idag när jag fick svartskärm vid uppstart så startade jag om den och då stod det något om att systemåterställning pausats. Jag ignorerade det och gick vidare till inladdning av Windows. Inget hände, den där Windows-symbolen kom inte fram som den skall. Då gjorde jag en till omstart, och denna gång stod det att windows inte stängdes av på ett riktigt sätt (är det så förvånande?), men jag startade den normalt och nu fungerar den prima igen.

Detta händer lite från och till, och jag undrar om ni vet vad detta kan bero på? Ibland händer det att jag packar ner den och tar med den till en polare, så den reser en del.

Det kan väl knappast bero på att jag endast sätter den i viloläge och startar om nån gång då och då? En full nedstängning kan väl inte behövas, eller? Jag har gott om plats för den så kallade "hibernation file"

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jag stänger nästan aldrig av min dator så det är säkert inte det det beror på.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

MINA ENHETER

Skulle vara konstigt om det berodde på det, för den gör "nästan" en komplett avstängning om man väljer sovläge.