Urkppling av USB-lagringen?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av andreas81, 26 apr 2010.

1. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla.

Jag pluggade i luren i usb-kontakten på datorn idag och provade att föra över lite filer. Allt fungerade bra, och när jag skulle koppla ur den valde jag som vanligt att disconnecta usb-devicen, nere i datorns högra hörn.

Dock läste jag i manualen att man skall göra detta nånstans i telefon-menyerna, men hittade det inte? Dessutom kan jag nu inte komma åt mit SD-kort då det står att telefonen används som USB-lagring. Är det någon som vet exakt var jag stänger av detta?

// Andreas

2. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Prova att koppla in mobilen i usb igen.
    När du gör detta får du välja vad du vill göra. enhet, bara ladda, htc sync, dela internet.
    Välj nu enhet så du får sd-kortet som en enhet på datorn.
    Sedan drar du ner den övre menyn på mobilen (Där du ser batteri ect) så har du
    en usb-ikon där. Klicka på den och välj istället "bara ladda". Nu kommer mobilen att
    plugga i sd-kortet igen och du kan ta bort kabeln. Denna procedur gör jag alltid eftersom
    du kan få sådana fel som att sd-kortet inte är monterat om man bara drar ut kabeln
    eller låter Windows ta bort enheten.

Orsaken är att Andriod inte "hänger" med på att du har avmonterat enheten och
    monterar därför inte på sd-kotet igen.

3. andreas81

andreas81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det tackar vi för, hade precis tänkt testa att göra så faktiskt :) Men jag har läst lite i quick-start-guiden här i avsnittet om att föra över filer, och det står följande:

Efter överföring av filer avmonterar du telefonen enligt datorns operativsystem för säker borttagning av telefonen. (nästa punkt) Öppna telefonpanelen Meddelanden och tryck sedan på inaktivera USB-lagring. Tryck vid uppmaning på inaktivera. (nästa punk) Koppla från telefonen från datorn.

Så frågan är om det finns en sådan här meny nånstans? Jag har letat järnet men hittar då f*n inget liknande, "telefonpanelen Meddelanden" vet jag inte heller vad det skulle vara, såvida de inte syftar på menyn i toppen där man alltså kan ställa om till "bara laddning", men som bekant finns där inget alternativ för att inaktivera USB-lagring.

// Andreas

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Instämmer, har inte heller sett någon "inaktivera". Men jag är nöjd med "bara ladda" som
    verkar fungera lika bra. Har dock sett några mer exempel där manualen inte stämmer
    med verkligheten. Tror manualen inte är uppdaterad på länge. Det fanns säkert en
    "inaktivera", men sedan bytte de ut den mot menyn vi ser idag. Eller nåt :)

Bra att det löste sig.