Usage fråga

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av echt, 3 sept 2009.

1. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Okej,
    Jag e grymt trött på de flesta "phonebooks" som finns och tänkte utveckla en själv, däremot har jag lite frågor för jag skulle helst göra den som en Widget och även om jag tänkte göra lite olika storlekar m.m. så har jag lite funderingar.

Tanken är att widgeten ska ligga på en av sidoviewsen, dvs inte framme hela tiden och jag har inte hittat något som säger om Widgets på sidorna drar något usage när de inte syns eller inte? Vet att de fortfarande kan updatera genom t.ex. intents och likande men måste ju planera lite för hur koden ska se ut om den aktivt updaterar alla widgets hela tiden, då drar den ju batteri som en gris om man gör fel?

Även nyfiken på hur android isf sköter t.ex. en array och likande, skulle jag kunna ladda in t.ex. kontakt bilderna i en array som ligger så pass aktivt att den inte måste ladda om hela varje gång jag går till widgeten?
    Märkt på Phonebook appen som e bra iof men den har problem med att just ladda kontakt bilder i vissa lägen, i landscape funkar det felfritt (troligen för den uppdaterar varje gång man rör på listan) medan i listan i porträtt laddar den bara vissa.

Aldrig gjort något i Java förut så det blir intressant även om detta just mest e en wrapper ju för andra funktioner :P