USB 2.0 el 3.0?

Discussion in 'Samsung' started by Nightfly, Aug 22, 2011.

1. Nightfly

Nightfly Kid Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia 5 II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Jag vet nog antagligen svaret på frågan redan, men kollar med er andra för säkerhets skull.

Jag ska köpa ett rejält USB-minne för att flytta filmer etc mellan datorn och Taben, men finns det någon vits att köpa en sticka med USB 3.0? Jag misstänker att plattan endast har stöd för 2.0, men hittar ingen säker information.

Och finns det någon anledning att köpa 3.0-sticka även om man bara har 2.0-stöd?

2. maba

maba Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror plattan endast har usb 2.0. Anledningen till att köpa ett 3.0-minne vore väl om du har stöd för usb 3.0 på datorn, snabbare överföring av filer mellan datorn och minne och det skadar ju inte när man vill kopiera filmer.

Sent from my Samsung Galaxy Tab 10.1

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror mer på 3.0. AsusTF hade 3.0 för att kunna hantera strömtillförseln. Kan vara bra att kolla upp noga.

4. Nightfly

Nightfly Kid Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia 5 II

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Tack för svaren. Jag är dålig på att förklara vad jag menar.

Även om varken dator eller Tab har stöd för mer än 2.0, finns det anledning att köpa 3.0 ändå eller är det bättre att köpa ett snabbt 2.0-minne? Jag förstår att man inte kan utnyttja fördelarna av gränssnittet om man inte har 3.0-stöd, men hastigheten skiljer ju mycket mellan olika 2.0-minnen och då undrar jag om ett 3.0-minne presterar som ett snabbt 2.0-minne. Kretsarna på 3.0 borde ju vara snabba för att kunna dra nytta av det snabbare gränssnittet...?

Förlåt om det blev rörigt.