Problem: USB anslutningen har slutat funka Z1 compact...misstänker towelroot

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av rastamanne, 30 jun 2014.

1. rastamanne

rastamanne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Att man alltid ska hålla på och pilla....

Har mixtrat lite med towelroot på min Z1 compact men sket sen i det när jag inte fick SuperSU att installera som jag ville....efter detta funkar inte usb-anslutningen.

Kan inte köra debug, inte koppla upp mig mot Sony Pc companion och inte ens datorn känner av telefonen.

Har provat på två andra datorer. Telefonen hittas inte. Verkar liksom som att USB delen är bortkopplad på nåt sätt.
    Telefonen laddar inte ens. Med laddare så funkar allt fint

Jo..datorn hittar mobilen när jag har debug påslaget men inga drivrutiner installeras. Har starta om allt hundra gånnger. Avinstallerat alla usbanslutningar. Startat om. osv.

Stänger jag av telefonen så laddas den via usbporten men så fort jag slår på den så verkar det som om USB delen "stängs av".

Har Cerberus och Avast antivirus och antitheft installerat och har rotat igenom dessa också då det brukar finnas spärrar för debugläge osv men inte hittat nåt där heller.

Vad har jag gjort? Nåt med ADB...?

Blir galen.

Min compact är krypterad. Både minneskort och interna. Har alltid funkat förut.

I inställningar/xperia-anslutningar/usbanslutning är det gråsuddat där jag kan välja mtp medieöverföringsläge. Finns inga andra alternativ.

Har letat över hela jäkla internet. Och ja, jag undviker ju såklart att nollställa telefonen.

hjälp!

2. rastamanne

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

I inställningar/xperia-anslutningar/usbanslutning är det gråsuddat där jag kan välja mtp medieöverföringsläge. Finns inga andra alternativ.

Som sagt. Jag kan inte ens välja nåt här.

3. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Har du gjort hårdreset? Strömknapp+volym upp tills den vibrerar 3 ggr.
    Annars är det bara att nollställa, du har väl backup.

4. rastamanne

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är ju det jag vill slippa. Jo jag har backup men det är ett Jäkla meck ändå att hålla på. Eftersom jag krypterat så måste jag fylla upp kortet med allt jag har på nytt iallfall. 50gb prylar. Backup eller inte så är det en pina ändå. Som en sista utväg. Ja. Jag bara förstår inte vad som hänt.

5. Topeli

Topeli Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    Jag har plötsligt fått samma problem.
    Datorn säger att det är en "en usb-enhet känns inte igen" och sen kommer
    man inte längre.
    Har gjort Strömknapp+volym,samt lyckats via Sony PC att reparera, men även efter det
    så kommer jag inte åt mobilen via datorn.
    Sony misstänker att "något plötsligt" har gått sönder, men efterlyser ifall det finna något sätt att få liv i skiten igen.

Tack på förhand.