USB-C krångel

Diskussion i 'Galaxy S20 Ultra' startad av tomtom88, 21 feb 2022.

1. tomtom88

tomtom88 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Har haft en hel del strul med usbuttaget den senaste tiden, tror att allt började efter senaste uppdateringen till android 12 oneui 4.

Felet jag har är att inga av mina kablar eller laddare som tidigare fungerat att ladda snabbt med funkar längre.
    Enbart originalkabel o laddare funkar.
    Kommer upp en ruta som ber mig kolla så att kabeln är ordentligt insatt.

Android Auto fungerar inte heller längre

När jag pluggar i hörlurarna som man fick med så funkar inte dem heller.
    Kommer upp inom att dem är isatta men ändras direkt också står det att enheten laddas via USB.

Min nedre högtalare har också lagt av...vet ej om det är relaterat till usbproblemen.

Får ej upp telefonen i datorn när jag kopplar in den varken med usb-c / usb-c eller usb-c / usb-a

2. tag

tag Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 779
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Om det har slutat funka efter Android 12 är det mest troligen bara en bug i Android 12 och dess system för telefonen.

3. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Skulle det kunna vara smuts i laddporten?

Kristy och bernard gillar detta.
  4. tomtom88

tomtom88 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Glömde kanske nämna det men porten är superren :) kablarna åker in hela vägen och sitter ordentligt.
    Funderar på om en fullständig återställning hade fungerat men vill ju helst koppla in den i datorn o göra en kopia av hela telefonen då, och det fungerar dåligt :s

bernard gillar detta.
  5. johpe

johpe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178

MINA ENHETER

AKG hörlurarna har också slutat fungera i min S20 Ultra, dyker upp att de "laddas" precis som du skriver. Hörlurarna fungerar i andra telefoner så inget fel på dem. Har försökt googla och det verkar finnas andra personer med liknande problem, men ingen av lösningarna de föreslår fungerar för mig.

tomtom88 gillar detta.
  6. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    760

MINA ENHETER

Intressant, på min S22 Ultra står det också "laddas" när jag kopplar in min USB-C till 3.5mm-adapter (officiell från Samsung), men så fort ett par hörlurar ansluts till adaptern försvinner det och jag kan spela ljud. Men kan inte minnas att det dök upp ett sådant här meddelande på min S20 jag hade, så det kanske är One UI 4 som buggar även här?