USB C varför inte? Bra eller dåligt?

Discussion in 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' started by mikkeandersson71, Mar 3, 2016.

1. mikkeandersson71

mikkeandersson71 Infant Droid Medlem

Tycker ni det är en för eller nackdel att S7/edge saknar USB C. ? Jag kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker. Med Micro USB passar ju telefonen till alla mina sladdar o laddare utan adaptrar. Å andra sidan är Micro USB gammaldags och kommer att försvinna på sikt.

2. karhart

karhart Adult Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Det spelar väl ingen roll? Hellre en standard som passar i allt och inte kräver en massa adaptrar och dylikt än en ännu inte vida spridd standard.

3. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Dessutom behövs micro USB för att luren skall fungera med VR-glasögonen om jag förstått allt rätt

4. alexmcbeath

alexmcbeath Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Stämmer.
    Gillar alltid ny teknik, så hade föredragit USB-C, men eftersom de inkluderar VR och man redan har en drös micro-usb sladdar överallt så gör det mig inget. Kommer nog köpa minst en trådlös laddare ändå, vilket gör att det spelar ännu mindre roll.

5. mikkeandersson71

mikkeandersson71 Infant Droid Medlem

Jo det ligger nog lite i era svar, USB C är framtiden men kanske inte än.....Undrar om HTC One M10 kommer med usb c?

6. alexmcbeath

alexmcbeath Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samsung har också fler trogna kunder som bara går in i en affär och köper en Samsung än någon annan Androidtillverkare, och många av de skulle bli förvånade och förvirrade att alla deras gamla kablar inte fungerar längre, vilket är ytterligare en anledning att Samsung valt att stanna kvar vid micro-USB.

7. Peol78

Peol78 Kid Droid Medlem

Telefon:
    Elephone P8000

MINA ENHETER

Telefon:
    Elephone P8000
    Telefon 2:
    Sony Xperia M4 Aqua Dual
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Lenovo Yoga Tablet 2
    Jag tycket det var bra av Samsung att fortsätta med micro-USB. När ( ursäkta språket ) Apple bytte sin kontakt var det väl många som tyckte det var dåligt. Nu har vi ju möjlighet till trådlös laddning och personligen använder jag nästan aldrig micro-USB uttaget till annat än laddning.
    Men för att vara på säkra sidan så beställde jag redan i början av Februari micro-USB till USB Type C adaptrar :-)