USB Funkar inte.

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av Clone, 29 jul 2010.

1. Clone

Clone Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis köpt en 8110:a, och igår så kopplade jag in USBn och installerade drivern och så.

Men idag när jag kopplade in sladden så fungerade ingenting?
    Den började ladda iof, men jag ingen USB ikon / masslagrings ska visades?

Jag har läst runt lite och såg att det var fel på kablarna men jag har testat 2 stycken , och mobilen bara laddar.

Den visas inte ens upp I Device Manager.

Borde jag ladda ner några drivers eller någonting?

2. vEX

vEX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har du aktiverat USB i telefonen då? Ska dyka upp ett meddelande om att USB är anslutet och klickar du på det ska den fråga om du vill montera SD-kortet.

3. Clone

Clone Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kommer inte upp nånting, den laddar bara.

4. Failemon

Failemon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har du Win7 / 64-bits OS?
    Jag har stora problem med mitt Win7 i 64-bits version, första gången jag kopplade in telefonen så fick jag också frågan om att installera drivrutiner och det gick jättebra. Nästa gång så hände ingenting förutom att ett USB MODEM PORT (eller liknande) upptäcktes av Windows, och sedan dess har jag inte fått det att funka på den datorn utan att ta bort alla drivrutinerna som installerades och lägga in dom igen.
    Då fungerar det, tills jag pluggar ut den...då börjar det om igen.

Men jag tror inte detta har med telefonen att göra, snarare Windows och några konstiga USB-drivrutiner. Det går inte att stänga av datorn vanligt efter att jag lekt lite med telefonen.

Edit:
    läste posten igen. Har du gått in i Den här datorn och klickat på HUAWEI-cd:n som dyker upp där? Den har en bunt drivrutiner som får det hela att fungera. Bara Windows installationen fungerade inte för mig.

Last edited: 30 jul 2010
  5. Clone

Clone Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, jag har Windows 7 och jag har exakt samma problem som du!
    Datorn går inte heller att stänga av normalt efteråt.

Och jag installerade bara "setup.exe" där i , och läste lite av manualen, och nu kan jag inte hitta den längre.

6. Failemon

Failemon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

In i Enhetshanteraren, kolla under Portar/COM-enheter (tror jag den heter) och så ser du något om ett "modem" som dyker upp när du kopplar in telefonen.
    Avinstallera enheten och svara ja om den frågar om du vill ta bort drivrutinen. Starta sen om datorn och plugga in telefonen igen så dyker cd-enheten med alla drivrutiner upp igen. Om du väljer att inte installera med setup.exe igen och bara klickar på att överföra filer osv. borde det fungera. Jag fick trixa lite såhär ett tag...
    Det är inte 100% för mig men oftast nu när jag pluggar in den så blir den glad och en hårddisk (minneskortet) hittas.

En senväg annars som jag hittade av en slump är att emulera WinXP i http://www.vmware.com/products/player/ och koppla in telefonen där. När allting är anslutet och fungerar så stänger jag bara ner XP och då dyker ADB interface, hårddisk och cd-skiva upp i Win7. Rätt segt men fungerar och ett måste om man vill kunna debugga/utveckla i telefonen.

Tror allt detta är en bugg i Windows, har sett andra usb-enheter som beter sig lika konstigt men funkar perfekt i 32bit / XP.