USB internetdelning, telefon stänger av sig

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av aka_the_barf, 18 jan 2011.

1. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

mitt fiber modem hemma 100/100mbit dog för ett par dagar sedan och reperatören tar upp till ett par veckor på sig att komma.

så jag är tvungen att köra på min galaxy med tre. min dator har inget wifi kort så jag har blivit tvungen att köra via USB. har märkt att om man inte sätter på wifi(inte hotspot utan hel vanliga wifi) så stänger telefonen av sig efter 5-10 minuter med internet delning. vad värre är att den tappar uppkopplingen eller kanske är datorn som tappar för att kies usb drivrutin suger.kommer troligtvis få försöka posta det här inlägget 5 gånger och fippla med att stänga av usb delning i telefonen för att få tillgång till nätet tillräckligt länge för att faktiskt få iväg detta inlägg.

så jag undrar om det är något jag kan göra för att förbättra detta. har lite dålig mottagning hemma men bör fungera endå, sen har jag kopplat in en 5 meter lång usb förlägningskabel så jag kan lägga telefonen på ett ställe där den har bäst mottagning men det hjälper sällan eller mycket lite om än alls.

undrar även om det kan vara värt att slänga iväg 200-300kr på en usb wifidongel till datorn eller är wifi hotspot lika värdelös(och slö) som usb internet delning?

telefon: samsung galaxy s med orginal 2.2.
    dator:hemmabyggt fartmonster med windows 7 64bit

2. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Kör med wifi tethering:)

3. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

är det stabilare än USB skitet jag kör med nu?

4. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Antagligen. Då påverkas du ju inte av dåliga drivrutiner. Dock blir telefonen ganska varm av sånt, så lägg den med gott om luft omkring och gärna på laddning... :-)

Jag funderade på flera saker som det kan bero på men att den fungerar i 5-10 minuter tyder oftast på dåliga drivrutiner/fel i datorn. Jag hade det problemet för länge sedan i Linux med ett gammalt netgear trådlöst. Jag har för mig att den aldrig sluta mata gamla kommandon till nätverkskortet... Kommer inte ihåg vad som avhjälpte felet, för jag bytte till en nyare dist när tålamodet tog slut..

Det ska varken gå fortare eller långsammare med trådlös tether. Möjligen att det kan gå fortare om implementationen är bättre. Maxhastigheten styrs helt av 3g hastigheten.

Såg nu att du har 64-bitars system! Där kan du ha boven om drivisarna är skrivna för 32-bit. Kan du ladda drivarna i kompatibilitetsläge? Vet inte hur man gör det då jag övergav MS för sex år sen...

Last edited: 18 jan 2011
  5. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

kan ju vara 64bit drivarna men kies 2 som är senaste borde ha scyssta drivare till 64bitar tycker jag, men man vet aldrig?

troligvis kommer mitt vanliga internet igång imorgon då reperatören ringde nyss så jag får lida idag oxå, är det inte fixat imorgon springer jag direkt och köper wifi dongel!