Tips: Usb-jig, ett måste för din rootade SGS2!

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av InfraViolet, 18 okt 2011.

1. InfraViolet

InfraViolet Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan alla nyfikna Swedroidare :)

Jag har länge letat länge efter en jig hos någon tillförlitlig försäljare i Sverige. Efter ihärdigt sökande så fan jag det på Droidstuff, borde kollat där först förstås...
    Hursom helst, så vill jag rekommendera att ni köper en sådan innan ni börja flasha in 3:e-partsmjukvara på din lilla mobbe, då det nämnligen finns en historik som kommer ihåg att du har lagt in andra grejer än orginalmjukvaran. Detta innebär att affären du har köpt telefonen kan kolla om du har mixat med operativsysetmet och därför neka t:ex garanti.
    Förutom att den tar bort historiken så tar den bort den fulgula varningstriangeln som kommer upp om du annars inte har en orginalkernel installerad :D

Köp en Jig och bevara din garanti om något skulle strula! kostar bara 29 (!) spänn på Droidstuff inkl frakt!

JIG, Micro-USB

Sen är det bara att börja att experimentera! :D

2. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    700
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Hehe, bra säljsnack.

Själv tycker jag varningstriangeln skall vara där som bevis på att man vågar leka lite med telefonen.

Dessutom så funkar det inte att nollställa flash-countern med den senaste bootloadern som följer med de senaste uppgraderingarna. Man ka iofs backa tillbaka till en äldre bootloader för att få bort triangeln och nollställa flash-countern.

3. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Finns väl redan tre olika trådar om USB-jig?? varför inte posta i någon utav dom? :S