Problem: Usb känns inte igen.

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av vippe25, 14 mars 2012.

1. vippe25

vippe25 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, Har en sg s2

Nu tänkte jag lägga in stock firmware på den nu när ICS har kommit. Men när jag kopplar in usb kabeln står det att en usb enhet inte känns igen. Har provat två olika kablar, gjort en factory reset .

Jag har Windows 7 med uppdaterat Kies och har även kört felsökningen i Kies.

Någon som har något ide vad man kan göra ?

Edit: Tilläggas kan även att av dom två kablar jag testar med så är en Nokia och en Sony Ericsson ifall det kan ha nåt med saken att göra. Hittar inte Samsung kabeln. Är det nån skillnad på dom ?

Vart kanske inte på rätt avdelning nu såg jag. Ber om ursäkt för det.

Last edited: 15 mars 2012
  2. Ludvig

Ludvig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Borde inte ha att göra med USB-kabeln att göra, låter mer som ett problem med drivrutinerna, står det i datorn eller luren att den inte känns igen?

3. Rickibobby

Rickibobby Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hade exakt samma problem för ett tag sedan, laddade batteriet med usb kabeln i men kände igen vad det var för enhet. Kom fram till att det är usb kontakten i telefonen som bråkar. Troligt att det är smuts däri, jag tog en ny tandborste o körde lite i, men det funkade inte. Så ja tog bara och stoppade i usb kontakten lite halvt och lixom bände lite i själva kontakten tills ja såg att den kände igen enheten

4. vippe25

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Är i datorn det står så. Det står en enhet känns inte igen och i enhetshanteraren står det okänd enhet. Har provat med två st datorer och det är lika.

Har provat att bända och vrida med kontakten men den villl inte hitta telefonen. Får prova lite mer senare, ska försöka få tag på en Samsung kabel oxå bara för att utesluta att det skulle vara nåt speciellt med den.

5. vippe25

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Går det att ladda ner orginal firmware och lägga det på minneskortet om man stoppar det i ett usbminne med kortplats. Och sen flasha från minneskortet i nåt program

Edit: Det ordnade sig, hittade ett smidigt litet program mobile odin sen var det bara att lägga över firmwaren på minneskortet och köra :) Men tack för svaren.

Last edited: 19 mars 2012