Problem: USB.lagring skadad!? hjälp, ni som kan!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Doqo, 24 okt 2011.

1. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Är lite orolig nu då jag gjorde en helt random omstart manuellt på telen, och när den slogs på igen så står det i notifikations-grejjen "USB-lagring skadad" och alla appar jag har på telen är grå.. vad skall göras??o_O jag går in på lagring på inställningar och trycker på monteera sd kordet, då det står på både usb lagring OCH sd kortet att det är "ej tillgängligt" men ingetnging händer.

mvh!

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Har du testat att starta om igen?

3. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Formatera eller flasha om, gråt lite installera om allt igen

4. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

skumt :-S vettefan vad som hände, men jag starta om telen så var det samma sak ett antal ggr. sedan så bästämde jag mig för att trycka på både "formatera SDkort" och "formatera usb-lagring". inget hände då jag tröck på de, men sen starta jag om o då funkade allt igen!? inget hade försvunnit!! varken bilder eller appar. Jävligt konstig telefon det här.. hänt mkt sånt här skit

Tack ska ni ha iaf fär svaren :)

5. Dumpen

Dumpen UberDroid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min sgs2 stängde av sig helt utan anledning. Starta upp den och märkte efter en stund att ikonen för sd-kortet med utropstecking i visades status fältet. Drog ner och läste att "usb-lagring skadad. Kan behöva formateras om". Starta om några gånger men hjälper inte. Dragit ur sd-kortet någon gång också.

Vill verkligen inte formatera om usblagringen eller sd-kortet, har för mycket fin klipp/bilder på min lilla dotter som jag inte gjort backup på såklart... (jävla kies funkade inte på den punkten under senaste uppdateringen..)

Ska väl ge det några omstarter innan jag provar att göra som Doqo och trycka på formatera. Hoppas någon annan har någon säkrare lösning på problemet.

6. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    744

MINA ENHETER

Inte för att jag har en lösning åt er för jag har haft samma problem själv 3 ggr på sd kortet men det jag undrar, kör ni med spotify?

Vissa menar att spotify gör nånting med filerna, kan varken bekräfta eller dementera men det har inte återkommit på ett bra tag nu sen jag avinstallerade spotify

7. Dumpen

Dumpen UberDroid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag har använt spotify i snart en månad så det är inte omöjligt. Har dock inte använt offline läge än. Men det kvittar antar jag eftersom det som streamas måste ligga temporärt i minnet. Jag hade inte använt spotify den dagen.

Problemet försvann efter en omstart efter att jag postat utan att jag försökt att göra något åt problemet. Så nu är allt frid och fröjd, men det verkar ju som att det kan komma tillbaks.

8. DetteMan

DetteMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag har även fått detta bekymmer nu. Har provat att starta om ett antal gånger. Vill verkligen inte formatera då jag inte vill bli av med alla bilder? Alla ni som haft detta problem ar altså lyckats få igång det igen utan att formatera eller?

9. Doqo

Doqo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag starta om flera gånger utan att nåt hände, då bestämde jag mig för att formatera ! när jag väl tryckte på knappen "formatera usblagring" så hände inget alls. jag startade då om ännu engång och då var ikonen för "skadad lagring" borta och konstigt nog var mina bilder och alla appa kvar. av nån konstig anledning försvann 2-3 bilder jag hade har jag för mig!

Vågar inte tipsa dig om att göra samma sak, då jag inte är hundra på att det kmr fungera för dig med. men jag antar det är det eller inget :)

som en annan här inne sa: "Formatera eller flasha om, gråt lite installera om allt igen"

mvh

10. DetteMan

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

*snyft* provade att formatera och som du sa hände ingenting. Men när jag sen startade om telefonen så var allt borta. Fan va lack man blir. Ska detta verkligen behöva hända? Tack ändå för hjälpen. Och tack så jävla mycket Samsung för att ni förstörde alla mina fina bilder!

11. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Om du har möjlighet så försök att montera SD kortet i en dator. Och sedan använd ett återskapa-tappade-filer program till att leta det "tomma" kort igenom. Med ko längre det dröjer, jo mera du använder det "tomma" kort, jo mindre chans för att du kan återskapa bilderna.

12. DetteMan

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag har inget SD-kort. Det är det interna lagringsutrymmet som pajja