USB överföring prob. (Paranoid Android)

Diskussion i 'Google Nexus' startad av TheLolligator, 15 feb 2013.

1. TheLolligator

TheLolligator Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Flashade Paranoid Android 3.0 på min Nexus 7 igår. Måste säga att jag är väldigt nöjd, mycket bra flyt och allt fungerar nästan som det ska. Allt fungerar förutom när jag försöker att ansluta den till datorn via USB som en MTP (mediaenhet). När jag väl kopplar in den så kommer ljudet från datorn, som ska komma. Men det finns ingen "flik" för Nexus 7an.
    Men när jag däremot väljer att koppla in den som TPT (kamera) då fungerar allt som det ska.
    Om det är viktigt att veta så kör jag Windows 8 Pro på min PC.
    Någon som har samma problem? Har försökt att googla men har inte hittat något svar än så länge.

2. Daniel79

Daniel79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hittade du någon lösning på problemet? Jag har samma problem just nu och vet inte hur jag ska göra.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

3. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Nu var det ett tag sedan jag använde Windows, men jag vill minnas att det funkade som jag ville. Jag laddade ned Android SDK och i Android SDK laddade jag ned Google USB Drivers eller vad det nu hette. Därefter öppnade jag Enhetshanteraren, valde Nexus 7, uppdaterade drivrutinerna och pekade installationen till den mapp där Google USB Drivers hamnade.

Jag använder dock sällan MTP för att föra över filer utan använder istället adb.