USB-OTG >4GB

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av NoOne2k, 11 maj 2011.

  1. NoOne2k

    NoOne2k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Tjo!
    Jag har inte hittat någon info om detta någonstanns så kan någon vänlig själ svara på detta:
    Om jag har förstått det hela rätt så kan man inte lagra filer som är större än 4GB på minneskort/internminne på telefonen...Då är frågan, kan man ansluta ett USB-minne för att ex. spela upp 1080p-filmer som är större än 4GB?
    Stödjer USB-OTG andra enheter som ex. möss?
     
  2. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Gissningsvis behöver USB-minnet vara formaterat i Fat32 och isåfall ligger 4gigsgränsen kvar.
     
  3. YellowZombie

    YellowZombie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det är väl så att Linux(Android bygger ju på Linux) inte stöder NTFS(en av de filsystem som stöder filer över 4gb) men går det då att köra det på ett minneskort som är ext formaterat`?
    Jag är förmodligen helt ute och cyklar nu men de känns som jag är inne på rätt spår?, gillar annars fakta.
     
  4. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    EXT4 är själva filsystemet i SGS2 och det stödjer större filer men interna minnet är fat32 för att man ska kunna plugga in mobilen i olika os om jag fattat det hela rätt..

    Kan hända att det är möjligt att formatera hela interna minnet till EXT4 men då hittar bara linux interna minnet om det nu inte finns program som löser det på nå vis.

    Detta är vad jag läst mig till.
    Kan mycket väl vara fel också..
    Så har nån mer info så fyll i
     
  5. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det finns drivrutiner för NTFS till Linux men knappast att de finns på din SGS2-telefon.