Har en fråga till Sony gurusarna här inne Svärföräldrarna har en Sony tablet Z och vi har en nexus 10 platta. På vår nexus så är det inga problem med att mounta usb eneheter, minneskort, canon kamera m.m. Bara att pluga in så dyker det upp. Men på Sony plattan händer ingenting. Har provat med 3st otg sladdar. Den jag använder till Nexus, en som är köpt på ebay där det specifikt stod den var till Sony plattan, samt en noname. Har Sony stöd för USB-OTG. Behöver man något specifikt program att mounta med? Hur har ni löst det?
Det förmodar jag att den har. Jag har laddat upp pass från min förra Garminklocka via plattan med en OTG-adapter från teknikmagasinet. Kopplade på klockans ANT+ sticka med OTG-adapter och laddade upp pass med appen Sporttablet. Testade nu att koppla på ett USB-minne och filöverföringen går igång direkt.
Låter bra. Då kanske man skall prova med en sådan sladd. Vilken köpte du? Använder du npgot speciellt program för filöverföring?
Följdfråga, om jag lyckas överföra bilder från min Canon g10 till surfplatta via otg, finns det något smart redigerings/visningsprogram typ adobe lightroom?
Den adaptern jag köpte på ebay ser exakt likadan ut som denna på teknikmagasinet http://www.teknikmagasinet.se/db.pl...&link=&artnr=260596&title=iZound OTG Adapter& Funkar inte. Eller inget händer. man kanske måste leta upp mappen i någon undermapp eller liknande med ett spec Sony program?
Har du provat med diskar med olika filsystem ? Har för mig att jag inte lyckades med NTFS men det gick OK med FAT... Kan ju också vara att de USB-diskar jag försökte med kräver mer ström än plattan kan leverera... Gick inte så grundligt tillväga eftersom jag kör allting via min NAS
Den här köpte jag på Teknikmagasinet, http://www.teknikmagasinet.se/prod/mellan_bild/260598.jpg När jag kopplar ett USB-minne den till plattan via den så går en förinstallerad Sony-app som helt kort och gott heter "Filöverföring" igång och sen så är det bara att flytta filer mellan USB-minne och platta.
Tänk på bara om det är en 2,5" hårddisk så kommer usb inte orka driva HD, du måste ha extern försörjning