USB-sladden sitter löst

Discussion in 'Desire HD' started by fredrikstorm, Apr 17, 2011.

1. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjabba. Sjukt nöjd med min DHD men stör mig på en sak. Min USB-sladd sitter så löst i porten att den åker ur när jag ligger i sängen med den i och typ messar. Och alltid när jag lägger mobilen på nattygsbordet är det sista jag gör innan jag släpper den att trycka in sladden igen. Det gäller alla sladdar jag provat...både den som följde med, en deltaco från kjell och de 99c kablarna jag köpte på ebay. Några ideer?

2. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Det är förmodligen din telefon vars port är trasig, har provat både kjelles kablar och original utan problem. Min lösning (om du inte vill skicka in den) skulle vara att köpa en docka (finnes på expansys te.x)

3. fredrikstorm

MINA ENHETER

Har en docka på väg som är inköpt av någon random dude på ebay.

Men då vet jag att det inte är jag som är problemet i alla fall... det värmer :-)

4. stenen

stenen Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har hänt samma sak för mig, USB-sladden sitter löst. Troligtvis hände nåt när det var dåligt ljus och skulle plugga in sladden. Antagligen höll jag sladden upp och ner (eller telefonen), tyckte att det var segt så tryckte extra hårt. Fick aldrig in den, men kom på misstaget. Därefter sitter sladden alltid löst. Har för mig att innan gick hela det blanka in, nu går bara drygt hälften in.

Hur är det för er som det funkar perfekt. Hur lång del av det blanka går in?

När dessa micro-USB kom som standard för laddkabel var min första tanke. Det här kommer inte att hålla i längden.

5. Pliind

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Mnja visst är det lite klurigt med rätt håll, men det största failet beror på tillverkarna, HTC har gjort det väldigt bra i min mening, då man ser konturen på kontakten, tittar du närmare på Arc så ser man ju en katastrof som väntar bara på att hända :/

6. fredrikstorm

MINA ENHETER

Ok, vilket (ursäkta språket) jävla noobfel det var, sjukt enkel lösning.

Grejen var ju det att de där små hakarna som sittar på kabeln, som skall in i de små skårorna i själva porten och fungerar som en låsmekanism... de nådde liksom inte in till början av skårorna pga följande:

Tog helt enkelt en sån smal "elektronikpincett" och drog ut massa fickludd.

Facepalm på mig själv ^^

7. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

hahah

hade samma problem själv en gång i tiden, all ull man har på sig i vintertid hjälpte med kladdandet,
    en kompressor, och någon sekund av pustande och frustande med mekanisk hjälp så finns problemet inte mer.

ni som inte får in usb sladden, blås ur/skrapa ur skiten, se till att telefonen är avstängd, ifall ni nu tänkt (läs: råkar) kortsluta några kontakter. sådant kan förstöra vår kära DHD

8. Pliind

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Detsamma gäller pissigt ljud i hörlurarna ;)

Sjukaste orsaken till att ett 3.5mm jack ej fungerade vad jag har skådat var nog en tjej vars wildfire inte ville ta emot några hörlurar, visade sig vara en plast/glaskula från något smycke som satt sig riktigt hårt i hålet :/

fredrikstorm likes this.