USB Tethering, snabb hjälp tack!

Discussion in 'Desire HD' started by Chemowski, Feb 6, 2011.

1. Chemowski

Chemowski Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, jag har en DHD som jag fick i julklapp. Ubertelefon, den som är missnöjd med den är dum i hodet. Den äger på nästan alla vis. Nu har jag dock ett problem. Det gäller USB tethering, som är en mycket viktig funktion för mig. Datorn gillar inte riktigt det. Jag använder mobilen som WIFI dongel till den stationära datorn, och när jag kopplar in mobilen, slår på Tethering så vill den bara "tethra" 30 sek - 2 minuter innan den tappar anslutningen. Nu verkar det funka igen (startade om datorn :S) men ibland har jag inte lyckats få det att funka. Har ni liknande problem och/eller lösning? Tack <3:)

2. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör du med den som wifi accespunkt?
    isf testa detta Inställningar -> TRÅDLÖST OCH NÄTVERK -> wifi-inställningar -> klicka menu knappen -> avancerad -> bock för "bästa wifi prestanda"

3. Chemowski

MINA ENHETER

Nej jag kör USB tethering, men tack ändå

4. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

de gånger Android/Desire HD kan balla ur för mig brukar det räcka med en omstart.

utöver det kan jag bara fråga om du har senaste htc programvaran installerad på datorn?
    och är det telefonen i sig som tappar anslutningen? eller datorn som tappar anslutningen till telefonen?

alternativ ett så borde det inte gå att surfa på telefonen heller efter dessa 30 sekunder,
    är det alternativ två, så kan jag bara föreslå att du testar att tethra till en annan dator, och se om det fungerar där, så kan du komma tillbaka och hojta igen sen :)

5. Chemowski

MINA ENHETER

Grejen är att det funkar i 30 sekunder sen vill inte datorn surfa mer. Jag vet inte varför och jag kan surfa på mobilen :s.