Usb uttaget gick sönder när jag skulle ladda..

Diskussion i 'Blade' startad av Pratik, 13 jun 2011.

1. Pratik

Pratik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    När jag skulle ladda min blade idag så passade laddaren tydligen inte i uttaget längre, jag fick inte in den helt enkelt. Jag höll på i säkert en timma med att försöka få in den , den gick in halvvägs men inte mer än så(laddningen startade inte). Efter ganska många försök av att stoppa in laddare i uttaget så blev jag lite frustrerad, så jag tog i allt jag hade..

Konsekvenserna utav det blev att den där "grejen" inne i uttaget gick sönder(den vek sig), och jag antar att den inte går att återställa på något enkelt sätt. Min fråga är då, är det kört garantimässigt? Har köpt den från comviq.

Skulle jag kunna ladda batteriet på något annat sätt ? batteriet har ju sina 3 kontakter ( poler) , är det bara köpa en sån där laddare man använde förr i tiden, med plus och minus kablar?

Uppskattar all hjälp jag kan få :)
    Pratik

2. Foppa72

Foppa72 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. Terror

Terror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

så här gjorde ja me min blade å de funkar kanon.....

Skala sladden och stoppa in den där den ska va , se till att den sitter i väg uttaget före bara och att du skalat kabeln riktigt :-*

4. Pratik

Pratik Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Menar du skala kabeln och ladda genom att sätta de 2 (plus,Minus) kablarna direkt på batteriet?

5. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har du garanti, låter detta helt klart som något som täcks av den. En mobil ska kunna laddas utan att gå sönder..

Last edited: 15 jun 2011
  6. Tom200

Tom200 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har du garanti, låter detta helt klart som något som täcks av den. En mobil ska kunna laddas utan att gå sönder..