USBinställningar existerar inte

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av Safko, 30 augusti 2011.

1. Safko

Safko Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Införskaffade mig en ace idag. Har haft lite strul med bl.a

Wi-Fi (den hittar min router men kan inte ansluta. "Deaktiverad" står det av någon anledning. Sen försöker den bara ansluta om och om igen..)

sms (om jag går in i en konversation och jag inte har tangentbordet framme måste jag klicka på textrutan typ 5 gånger för att få fram tangentbordet, det räcekr alltså inte med en gång)

Och det största problemet:
    Kies hittar inte telefonen. När jag kopplar in telefonen i datorn kommer inte ens en USB-ikon upp (om jag inte stänger av "Felsök läge" i inställningar -> program -> utveckling, och om jag gör det kan jag bara använda telefonen som masslagring)

Om jag går till inställningar -> om telefonen så ska det finnas någon usb-relaterad flik? Jag har inte ens en sådan. Jag har läst runt lite och man måste tydligen ställa in detta till PC-studio, men det kan ju bli lite problematiskt om inställningen inte ens existerar?

När jag skulle installera Kies så fastnade installationen på "installing device drivers", installationen hängde sig inte eller något utan den bara laddade och laddade (efter 30~ minuter dödade jag bara processen, Kies startade ändå).

Vad ska man göra? Kan det vara något fel på telefonen i sig? Jag tog minneskortet ur min gamla htc och tryckte rakt in i denna men jag kan inte tänka mig att det skulle strula till det?

För övrigt hittade inte mitt win7 x64 ultimate drivrutiner till telefonen automatiskt av någon anledning. Jag misstänker att det är problemet.. Ska installera om kies & se om den får in drivisarna denna gången..

Last edited: 30 augusti 2011