USEL batteritid

Diskussion i 'Desire Z' startad av StefanLee, 6 december 2010.

1. StefanLee

StefanLee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har precis skaffat en Z som jobblur, har redan en vanlig Desire som privat.

Det som slagit mig är den helt offattbart dåliga batteritiden, något måste vara fel.

Har laddat upp den fullt ett par gånger, och provade nu inatt att ladda den fullt och sedan lägga på nattduksbordet. 7 timmar senare var batteriet rött, under 15%!

Då har jag också stängt av en hel del synkningar, exchangen kollar bara en gång i timmen, htc sense synk avstängt, ingen gps men wifi aktiverad.

Hur fan kan detta gå till?

Jag hoppas batteriet blir bättre med tiden, men det här är ju löjligt. Min Desire använder jag en hel del, och den ligger väl på 30% på kvällen.

/Stefan

Tips?

2. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Kolla vad som drar batteri...
    Menu -> Inställningar -> Om Telefonen -> Batteri -> Batterianvändning

Skärmen drar MYCKET ström, så pillar du mycket och har skärmen igång mycket så går det väldigt mycket ström där. Men det låter som du inte har den igång så mycket, så kolla där så ser du vad det är som drar ström så for du/vi fortsätta felsöka utifrån det.

3. StefanLee

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skärmen har såklart legat högt, men androidsystem är strax under, nästan i paritet.

Nån process måste dra som fan. Satte upp auto kill på task killer, får se om den dödar nåt som taxar processorn...

4. StefanLee

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har märkt att Exchangesynkningen beter sig lite underligt. Jag har två exchangekonton (yay för Z), men det blir ofta synkfel, och jag tror att den kan ligga och försöka synka mest hela tiden. Kanske det är problemet. Jag har stängt av push för exchangen (skit det iof), får se om det blir bättre.

5. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Låter onekligen som något är fel. Själv drar min max 5% om den är vilande under en natt.
    Då har jag iofs ingen mail check men en hel del annat som auto syncar varje timme.

Eftersom du har wifin på antar jag att du har wifi hemma annars kan det vara en anledning då wifi sökningen drar en massa om det inte finns en AP att koppla upp sig emot. Dock låter det otroligt att den skall dra SÅ mycket på så kort tid av den anledningen.

Last edited: 6 december 2010
  6. Me.B

Me.B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nja, tror inte det är wifi sökningen som drar ström, jag testade nu till morgonen att lägga mobilen i jackan på jobbet. Med wifi påslaget men inget sparat nät att ansluta till, 1 pop konto, 1 gmail konto och twitter alla på standard intervaller och syncning på. hade förbrukat 6% batteri på 5 timmar.

7. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Uppenbarligen nåt som är fel. Min håller flera timmar som WiFi-hotspot med kontinuerlig trafik, under en natt minskar den max 5% som någon tidigare sa.

Jag har dock en gång märkt att acore började ligga och dra 80-100% cpu, eftersom jag inte har root kunde jag inte döda den men jag jag fick till slut en prompt som frågade om jag ville döda processen pga att den inte svarade.

Prova en full restart alternativt shutdown och ta ur batteriet (så hibernate-läget inte kickar in) och se om det fortsätter?

8. sjoling

sjoling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min z har lika bra batteritid som personerna i inläggen ovan beskrivit, det är något lurt med din lur / inställningar ;)

9. plyte

plyte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade det här problemet med min. Anledningen var att när wifin var igång lät den aldrig telefonen gå i sleep-läge. Jämför tid sedan uppstart med aktiveringstiden. Om den är samma eller nära varandra har inte telefonen gått i sleep-läge korrekt.

Lösningen var att ändra wifi-inställningar > menu > avancerat > wifi policy till "aldrig när inkopplad" eller efter 15 min.

Sedan dess stänger telefonen av wifi efter 15 min och går i sleep. När du väcker telefonen kopplar wifin snabbt upp igen osv. Batteritiden ökade från 12-ish timmar till runt 30.

10. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Min drar också mycket ström, dock inte riktigt som trådskaparens. Jag märkte markant skillnad efter någon vecka men fortfarande har min G2 inte kommit ikapp min N1. Kör ju inte original-ROM (men CM i båda) så det borde gå att jämföra ganska ok.