Problem: Usel batteritid

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Adrolos, Apr 2, 2012.

1. Adrolos

Adrolos Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en SGS2 införskaffad i höstas. Jag är nöjd med den, förutom en sak, batteriet. Det är uselt. Och då menar jag inte att det inte räcker i flera dagar, utan snarare att det inte ens räcker en dag. Då har jag ändå ljusstyrkan på lägsta, avstängt Wifi samt blåtand, stoppat synkningen av samtliga konton osv. Trots det sugs batteriet ut direkt. Det kan ha sjunkit 20% från det att jag tar ur laddaren på morgonen tills det att jag kommer fram till skolan. Resan dit tar ungefär en halvtimme och då har jag telefonen i fickan hela tiden.

Någonting är inte rätt. Jag blir helt paff när jag hör att SGS2 har bättre batteritid än de liknande telefonerna, mina klasskamraters iPhones har ju grymt mycket bättre batteritid än mig. Även en bekant med SGS2 har bra mycket bättre batteritid än mig, och då använder han sig av högsta möjliga ljusstyrka.

Vad ska jag göra för att få bra batteritid? Är det fler som har samma problem? Vill helst slippa roota telefonen. Tack på förhand!

Edit: Kan även tillägga att jag har fabriksåterställt telefonen utan någon förändring.

Last edited: Apr 2, 2012
  2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Har du börjat med att starta om telefonen eller kanske till o med ta ur batteriet en stund ?

Nästa alternativ är ju att försöka ta reda på vad som drar ur batteriet.
    Mycket ser man under inställningar - batteri. Där kan man i många fall se vad som drar ström.

Ett annat alternativ är ju att ladda ner ett program som har ännu bättre koll. Jag har Where is my droid power installerat på min. Där kan man se vad som drar mycket ström.

Söker du på forumet och framförallt läser trådarna om SGS2 kommer du hitta fler alternativa program du kan ta hem för att se vad som tar ström.

Sista alternativet är ju att fabriksåterställa telefonen och sen vara lite försiktig med vad man installerar, jag tror ju personligen att du har något program/Applikation som ligger o drar ström

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Som ovanstående snubbe sa... Kolla under Inställningar > Batteri, och tryck även på Grafen (Där det står t.ex. "11h 23m 50s på batteri" och säg/ta en skärmdump med Power+Home-knappen)...

Låter lite mysko om en app skulle dra så mycket, men som sagt var. Skriv upp/skicka bild till vad som står under Inställningar > Batteri och även kolla vad som står under "Vaken" efter att du klickat på grafen jag sa...

Du måste ju ge oss lite mer info att jobba med! ;) Även saker som...

1. Blir din telefon varm?
    2. Har du ICS 4.0 eller 2.3.5 eller vad har du? ;)
    3. När började det? Alltid haft så?
    4. Får du upp "Vlingos" jäkla Röstkommandon när du klickar en gång på "Hemknappen"? (dvs att det vore något med USB-kontakten som inte står rätt till)....

Feed us! :)

4. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Att göra fabriksåterställning och sedan INTE återställa appar & inställningar automatiskt när man får valet efter återställningen är nog det enklaste i ditt fall. Men du förlorar ju allt på telefonen om du inte gör backup på det. Kontakter på google-kontot finns ju kvar också.
    Kolla sedan batteritiden innan du installerar några appar. När telefonen är i vila (släckt skärm) ska den absolut inte behöva dra mer än ett par procent i timmen, ofta mkt mindre men det beror bl a på täckning och andra svårkontrollerade omständigheter.