Utanför täckningsområdet

Diskussion i 'Hero' startad av rzldzl, 9 december 2009.

1. rzldzl

rzldzl Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har jag haft min HTC i några dagar. Väntade på att sim-kortet skulle aktiveras. Och allt ska funka idag, men NEJ!. Det står " Utanför täckningsområdet " när jag sätter i ett sim-kort. Och så säger den att det inte är något i. Jävligt jobbigt verkligen! Vad är det för fel egentligen? PIN-kod har jag avaktiverat.

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ring din operatörs kundtjänst, det låter som dom inte har aktiverat sim-kortet

3. rzldzl

rzldzl Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har snackat med dom, men dom säger att det är aktiverat medmera. Blir förbannad!

4. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

För mig står det "utanför täckningsområdet" när mobilen startar upp. Har du satt in sim-kortet på rätt håll? :D

Det låter inte alls som att det är mobilen det är fel på. Vilken operatör har du? Har du något liknande telenors "Mina sidor" där du själv kan se en översikt över dina sim-kort? Har du testat sim-kortet i en annan telefon?

5. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Förstår frustrationen att inte få använda sin nya Hjälte, jag skulle själv bli galen om jag inte fick igång den.

Har du provat andra sim-kort i telefon och ditt nya sim-kort i andra telefoner?

Hjälten är lite kräsen när det kommer till sim-kort och det verkar som minsta lilla fel på dom så vägrar den acceptera sim-kortet. Det måste även vara ett sim-kort av nyare modell, är det nått år gammalt så är det inte säkert att det funkar som det ska.

Jag skulle säga till kundtjänst att sim-kortet är trasigt och att dom får skicka ett nytt.

6. rzldzl

rzldzl Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tror på din teori om att sim-kortet kan vara lite för gammalt. Det har iaf 2-3 år på nacken minst. Jag ska be dem skicka ett nytt!!

Har testat allt annat ovanstående.

Last edited: 9 december 2009
  7. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ja är det så gammalt så är det nästan säkert att det är problemet. Det verkar som om gamla sim-kort kan ge alla möjliga fel.

8. psykopat

psykopat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis så stog det när jag startade min hero, men kom sedan fram till att det hade att göra med mitt saldotak, du har möjligtvis inte överstigit gränsen? (om du har en sån)
    Annars med risk för att låta väldigt simpel, kan det ju bero på skador på kortet/smuts mellan kortet och mobilen.

9. rzldzl

rzldzl Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej jag har abonemang, så har inget saldotak eller så. Dock så slutade mitt sim-kort att funka i den gamla telefonen jag har. Så ett nytt är på gång :)

10. psykopat

psykopat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, lycka till :)