Fråga: Utbukting på baksida

Discussion in 'One X - Allmänt' started by surfted, Apr 11, 2012.

1. surfted

surfted Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick min hox idag och gjorde en okulärbesiktning innan jag började ladda den. Men nu när den har laddat en stund ser och känner jag en utbuktning 1cm ovanför htc märket på baksidan. Det är ljummet där också. Minns inte att den var där innan jag ladda den. Känns som om det kanske kan vara batteriet som sväller? Det brukar väl inte lipo batterier göra förrän de börjar bli dåliga?

Har ni buktningen på baksidan? ungerfär som en femkrona ovanför htc märket på baksidan. Buktar kanske 0,5-1.0mm

mycket skumt

2. dfine

dfine Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kollade på min och det är en liiiiten utbuktning som jag förmodligen aldrig någonsin hade märkt om jag inte läst det här. Men den är långt ifrån så stor som du beskriver den.

3. Frippem

Frippem Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det har jag på min med.. Tror att baksidan ska vara lite böjd där.

4. surfted

surfted Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

My bad.. vi beställde två så jag fick kollat på den andra också. samma sak där så det är nog helt normalt. Dock så stämmer ju inte bulan in i resten av designen. Är det en miss i konstruktionen tro? Inte för att det har någon som helst betydelse iofs.

Nu ska man bara vänta på att den ska ladda klart.... trum trum trum.... klar snart? = D

5. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Alltså.

0.5-1mm är relativt mycket. Jag kan ju säga att jag inte har så mycket? Om något alls?

Nä, jag har nog inget alls på min.. Har era batteri börjat svälla ?

6. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har försökt kolla noga på min nu och jag kan varken se eller känns att det skulle stå ut där på min. Har en vit för övrigt.

GoheiTakeda likes this.
  7. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Batterier som börjar svälla?

Tror jag tar fram lite popcorn och en kall öl! ;)

8. firefox86

firefox86 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

HAHA vad är det här för en telefon.. verkar gå utåt för HTC.

kan du inte lägga upp någon bild. måste ju se det här

9. none

none Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

La en stållinjal från kameran och nedåt, en pytteliten strimma ljus släpptes igenom strax nedanför HTC trycket när jag kollade mot en lampa.

10. termostat

termostat Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker mer att det verkar gå utför för många konsumenter *fniss*

Folk sitter och mäter sina telefoner med linjaler för att se om dom är raka, sitter och försöker peta in tunna pappersbitar i skarvar med mera, köper stora skal som kapslar in halva/hela luren och totalt förstör (enligt mej) känslan i att ha en riktigt slimmad telefon med snygg/skön yta, köper skärmskydd som TOTALT förstör känslan (enligt mej) på en RIKTIGT trevlig display och som även sabbar färgåtergivningen och skärpan. Är det inte viktigare för att kunna njuta av eran värstinglur..? eller är det så viktigt att behålla den i perfekt skick så att nästa ägare får njuta av den istället för att DU som förstaägare får det...!?

Tycker iof att man kan begära att en lur skall fungera när man köper den och det oavsett om den kostar 6kr eller 6000kr, men sen komma och begära att den skall vara PERFEKT och ABSOLUT inte ha några "missar" är att begära för mycket till detta förhållandevis låga priset... hade inte sagt om detta om luren hade kostat en nolla till

Sen är det också ganska roligt att många här inte har nån förståelse för att luren har buggar när den precis släpps på marknaden och sen jämför med SGS2 som den vore någon FELFRI gud av något slag.... hehe

Skälv har jag haft VÄLDIGT många telefoner som var riktiga värstingar när dom släpptes och jag kan faktiskt inte komma på någon som var helt buggfri i början.

Sorry för OT :o

MatDiggy, KingLouie, Gimp and 3 others like this.
  11. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Make this a sticky. :)

termostat likes this.
  12. kramxel

kramxel Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag har haft utbuktningen på två HOX (vita) jag har DOAt. Men de hade andra fel oxå.

En bekant jag pratade med hade först DOat en grå och fått en vit med utbuktningen. Enligt honom så blev utbuktningen större efter ett tag.
    Kan det vara värmen som gör att skalet "expanderar" lite och släpper från nån slags limmning?