Fråga: Utökad lagringskapacitet m.m.

Diskussion i 'Google Nexus' startad av lbfmalte75, 13 dec 2012.

1. lbfmalte75

lbfmalte75 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tjenare, jag har köpt en 10" som jag ska hämta ut idag, men som är julklapp.. Ett par grejer jag funderar på är:

Det är ju usb på den, går det att använda sticka på den för att tex spela upp filmer osv? kan ju vara bra när ungarna tex sitter i bilen. Har läst att det går men att man behöver nåt externt program för detta? Är det nån gräns för hur stort usb minne den kan läsa? eller vilken sort det måste vara?

Multiuser, är det bara att regga fleras gmail, är det det första man får välja när man slår på då?

Går det att använda Hotspot från min galaxy s3 för att surfa på nexusen?

Tack för mig!

2. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Du kan installera appen Nexus Media för att kunna läsa filer från USB-stickor och externa hårddiskar. För att kablarna fysiskt ska passa behöver du också en USB On The Go-kabel. Googla på det här så hittar du mer information, det finns flera olika appar exempelvis, men med denna behöver du inte roota.

Den enda begränsningen jag reflekterat över är att Nexusen inte alltid orkar att strömförsörja alla sorters externa diskar. Så återigen googla på vilka modeller som fungerar innan du investerar. Jag vill minnas att Western Digitals minsta diskar fungerar bra, och naturligtvis alla diskar med en extra strömsladd.

Multiuser: Du startar upp enheten med ett konto och kan sedan i inställningar välja att ha flera användare. Jag, frugan och älsta barnet har varsit inlogg. Värt att nämna är Googles användarvilkor som inte tillåter exempelvis en tvååring att ha ett eget Googlekonto. Samt att de olika användarna är helt sanboxade, dvs om du vill ha SwiftKey på alla användare så är det bara att cacha upp tre gånger. Och har man då en användare utan Googlekonto så blir det svårt att få tillgång till Playappar. Pros and cons I guess!

Jag använder min S3 som hotspot dagligen vilket fungerar hur bra som helst. Enda nackdelen nu är att jag har vant mig vid det stora skarpa skärmen på Nexusen så S3an får ligga vid sidan om utan att användas till sin fulla kapacitet...

lbfmalte75 gillar detta.
  3. LJN

LJN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Finns det något annan gratisapp för att kunna streama film mm. från USB sticka via OTG kabel eller lösning?

/Lennart

4. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Vad är problemet med Nexus Media Importer? Är 20:- för dyrt tycker du? Saknar du några funktioner?

Elemental och Janne303 gillar detta.
  5. Caze

Caze Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Om du är rootad, Stickmount.