utropstecken efter uppdatering

Diskussion i 'Hero' startad av anvendarnamn, 26 okt 2010.

1. anvendarnamn

anvendarnamn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tja förresten

Telefonen startar bara upp till ett utropstecken efter senaste uppdateringen. Den är inte rootad och jag har inget recovery läge som jag kan boota upp den i..
    Om jag kör en factory reset så startar den upp och kommer inte längre n till det står hero med vit text..
    Hur kan jag få den att boota upp som vanligt igen?

Jag kan ju komma in i fastboot så borde jag inte kunna installera nåt via fastboot kommand i terminalen?
    Har för mig att jag kan lägga in nåt på sd kortet och fastboota det, har jag fel?

Last edited: 26 okt 2010
  2. anvendarnamn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm.. ingen som har nåt förslag eller är min information dålig?

Om informationen är dålig så säg gärna vad ni vill veta...
    Jag har för övrigt rootat och installerat custom roms på Legend, Nexus one och Hero förut så jag har väl lite koll men känns som jag missar nånting här.

Last edited: 27 okt 2010
  3. psykopat

psykopat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem, lösningen var att lägga in 1.5 igen (från htc's hemsida), sen göra factory reset och försöka igen. Har du testat det? Kontakta annars Htc's kundhjälp.

Hoppas det hjälper

4. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har också samma problem. Andra försöket efter återställning till 1.5 (med ca en månads mellanrum) ledde till exakt samma problem. Har nu e-postat HTC.

5. anvendarnamn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vet inte hur jag ska kunna lägga in 1.5 eftersom jag inte får nån kontakt med telefonen.. enda läget jag kan ansluta med är fastboot men då går det inte att installera RUU va? tror jag testat det redan men kan ha fel.

6. psykopat

psykopat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag glömt bort hur det var man lade in 1.5:ehm:, men inte behöver man väl kontakt med luren? Det jag kommer ihåg är att jag, precis som du, inte fick kontakt med telefonen (det kom bara upp en varningstriangel) och att jag lyckades lägga in 1.5, återställa luren och uppdatera utan problem.
    För att få in 1.5 ska du ju ladda ner det från deras hemsida www.htc.com.

Jag kontaktade Htc för ett tag sedan. Så här löd deras svar:

Tack för din email. Har du provat med att få 2.1 till din telefon igen? det ska vara en ny version som gå bättre att få till i telefonen. Andra har fått den första delen snabbare genom att Återställa telefonen. !!Detta gör du på egen risk!!. När du återställer telefonen raderas all information, inklusive nedladdade program, och telefonen återställs till sitt ursprungsläge - det läge som den befann sig i innan du slog på den för första gången. Viktigt Du måste säkerhetskopiera all viktig information du har i telefonen innan du återställer den. Återställa telefonen 1. Tryck på STARTSIDA > MENY och tryck på Settings > Security > Factory data reset. 2. På skärmen Factory data reset trycker du på Reset phone och trycker på Erase everything hoppas detta hjälper och trevlig sommar.

De är väldigt dåliga på att formulera meningar och på att stava. o_O

7. davidroland

davidroland Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem

Jag har precis samma problem som anvendarnamn och RobertB.
    Telefonen startar, men stannar vid en bild med en telefon och en röd varningstriangel.
    Detta har jag försökt:
    -Starta i safe-mode (hålla ner [MENU]-knappen vid start)
    -Återställa (hålla ner [HOME]+[BACK] vid start) Men det saknas filer, som jag tror ligger på: "dev/recovery/command".
    -RUU (men det går inte, felkod 170, telefonen är ju inte "på")
    -Fastboot (Hålla ner [VOL DOWN] vid start)
    Jag kommer åt fastboot via kommandotolken (jag har installerat drivrutiner och har AndroidSDK). Försökte lägga in en ny image, men jag har inte rättigheter för att göra det. Men det känns som att fastboot är det enda som skulle kunna rädda hjälten i detta läget.
    Förstår någon hur man kan lösa det här. Förslag eller guidning mottages tacksamt.
    (Kan bifoga bilder eller mer utförliga beskrivningar på problem)

Edit: Jag har löst problemet, laddade ner en signerad/verifierad (anledningen: S-ON) ROM och bytte namn på den till HEROIMG.zip och tryckte ner [VOL DOWN] vid start, efter det gick det utmärkt att flasha. Behövde dock byta MIcro-SD-kort för att det skulle fungera.

Last edited: 30 nov 2010
  8. anvendarnamn

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aja.. Tack för alla svar men det slutade med att vi lämnade in den så fixade dom det. Men dom sa där vi lämnade in den att dom hade bytt hela skiten i luren och bara skalet var kvar från det vi lämnade in.