Utveckla app med Huawei U8100

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av olma, 7 jul 2010.

1. olma

olma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Behöver en Android-mobil för att börja utveckla applikationer och funderar på en Huawei U8100 för 1000 kr. Har Android sdk och använder Eclipse. Är U8100 ett tillräckligt bra val?

Android-emulatorn är mycket svårstartad och seg. Någon med samma problem?

Olma

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 222

MINA ENHETER

U8100 verkar helt ok. Jag (som är van vid kapacitiv skärm) tycker den resistiva skärmen är jobbig att använda men som testbänk för program är den helt ok och verkar väl värd pengarna. Jag har iofs bara haft den några timmar så det är möjligt att jag ändrar mig senare. :-) Tänk bara på att den har 2.1 och det är fortfarande en majoritet som sitter kvar på 1.6.

Vad menar du med att emulatorn är svårstartad? Den tar en stund att starta för mig också men sedan låter man ju den vara igång och då går det tillräckligt snabbt att ladda om med nya versioner av programmet man håller på med tycker jag.

3. olma

olma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter bra. Vad är skillnaden på skärmarna, känslighet...?

Jag har visserligen en dator med några år på nacken men fungerar bra för utvecklining av j2me-applikationer och test i emulator med Netbeans. Android-emulatorn går sällan igång. Kanske missat något vid installation.

Olma

4. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känslighet och resistiva har inte multitouch stöd.

5. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Nejdå, där har du fel, majoriteten sitter faktiskt på just 2.1 (kommer troligtvis bli fler när alla Hero-användare uppdaterar) även om en betydande mängd fortfarande har 1.5 och 1.6

6. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 222

MINA ENHETER

Ja titta, http://developer.android.com/resources/dashboard/platform-versions.html. Det var visst ett månader gamla data jag hade. 55% har tydligen 2.x medan 45% har äldre. Möjligen kan man tänka sig att den grafen inte är hela sanningen, för de med äldre enheter kanske inte använder market lika mycket.

7. olma

olma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för bra svar. 2.1 passar mig bra för jag ska "bara" lära mig Android-programmering. Ju senare version ju bättre. U8100 verkar vara en bra och billig start.