Utveckla appar i html5, kommer det fungera bra?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av xtreme, 26 jul 2012.

1. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har tittat mer på html5 och man kan göra riktigt coola saker ;-) Funderar därför på möjligheten att göra Android appar i html5 i stället för java. Hur kommer det att fungera? Några tips?

Som ex, tänk er att jag gjort ett spel i html5 som fungerar perfekt i webbläsaren på datorn, hur gör jag en app av det? Är det möjligt? Tänker mig om det är möjligt att man bara gör en webview (i eclipse ) och inkluderar den "lokala" .html-filen där.

2. foobar17

foobar17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Om du funderar på html spåret, så kan jag rekommendera att kika på PhoneGap, som skapar en app av html/CSS/JavaScript.

3. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kan jag med en sida i html5 ( +javascript) som fungerar i min webbläsare bara kopiera in i PhoneGap (har inte tittat ngt på PhoneGap)? Eller hur fungerar det?

4. liato

liato Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    361

MINA ENHETER

Du kan lägga html-filen i /assets i ditt projekt och öppna den i en webview i appen. Borde fungera ungefär lika bra i webview:n som i den inbygda webläsaren.

5. ksprrrs

ksprrrs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är nyfiken på hur det gick?

Har en känsla av att html5spel som flyter på skrivbordet lätt kan gå ner på knäna på mobilen.

Jag har själv gjort ett basic frågesportsspel i html5 och wrappat med Phonegap och det funkar ju bra men det är en väldigt icke-krävande applikation rent grafiskt.

Kikar man på featured apps på Phonegaps sida. Kan man ju även få en överblick över vad som funkar att göra.

/Ksprrrs