Utvecklar Streamhemsida, söker apptillverkare

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av vaquin, 1 jul 2010.

1. vaquin

vaquin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

har kollat runt lite på forumet och sett/läst att det verkar finnas många med bra egenskaper i att bygga apps?

Jag skriver av den anledningen att jag håller på att starta en hemsida som endast kommer att fungera för mobiltelefoner, dock endast för Android just nu.

Idén är att starta en sida där du via din mobil kan titta på tv serier / filmer som streamas till din mobil. Detta finns möjligt redan via dator, exempel på sådan hemsida är www.watchxonline.com.

det jag håller på och bygger är en hemsida vilket du endast via mobil kan komma in på. Det jag dock behöver hjälp med är en app för min hemsida, där streamlänkarna visas på ett enkelt sätt och när man väljer att titta på en stream så spelas det upp i mediaspelaren i telefonen istället för den stream/flash spelare som finns på hemsidan i internet browsern på mobilen. Jag hoppas att ni förstår vad jag skriver och jag är tacksam för svar och den hjälp jag kan få ifall ni har tid!

Med vänliga hälsningar

Fredrik
    Fredrik

2. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att få sidan att enbart fungera för mobiler känns som ett dött läge då du alltid kan spoofa det från en dator. Lättast är dock att bestämma via User Agent, men som sagt går det att förfalska.
    För extra säkerhet kan du alltid skicka några hashade värden från telefonen krypterat till servern, vilket borde ge tillräcklig säkerhet för att inte kunna kringgås.

Ett annat problem du kommer ha är filformatet som vanligtvis är flash, vilket enbart Froyo har inbyggt stöd för (officiellt), förutsatt att du inte själv tillhandahåller filmerna och kan välja filformat.

Tror även andra utvecklare kan vara intresserade att veta om du redan har ett färdigt API som applikationen ska anropa eller ej. I sådana fall räcker det med ett snabbt hopkast av en webrequest o en intent som kallar på mediaspelaren. Detta tror jag nästan du själv kan göra om du lyckats göra ett API i exempelvis PHP eller vad du nu använder.

Länkar som borde vara tillräckliga för att komma en bit på vägen:
    http://www.androidsnippets.org/snippets/36/
    http://developer.android.com/intl/de/guide/topics/media/index.html#playfile

3. vaquin

vaquin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Saken är den att om folk som besitter kunskapen att hacka sig in får väl göra det. Det bryr jag mig inte så mycket om. Det jag dock vill är att när du försöker gå in via en dator till hemsidan så dycker det upp exempelvis:

"Sorry but this website is only for android mobilephone users. Please try again with your android phone."

Jag kan bygga hemsidor, besitter inga kunskaper i appbyggande, så det jag söker är någon att jobba med. som kan länka till min hemsida och bygga appen, och via en spelare få det att fungera. De klippen som kommer finna på hemsidan är främst från något som heter JW player, vilket jag har testat fungerar med android telefoner (testat med htc desire)

La upp ett test klipp med JWplayer, om nii vill testa via mobil: http://82.182.186.183/android.htm

Någon som har tips på bra större hosting företag där man kan ladda upp exempelvis klipp som fungerar att streama via android telefoner? utöver detta.

4. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

JW Player är en flash player.

HTC Desire har stöd för flash pga. HTC's framework. Det fungerade därför exempelvis INTE på min Acer Liquid.

5. vaquin

vaquin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag förstår, finns det ingen möjlighet till att lösa detta så att det konverteras till rätt format för din mobil (låter ganska omöjligt dock), eller att man nu helt enkelt får se till att det endast fungerar till HTC framework stödjande mobiler tills utvecklade flash frameworks kommer till andra mobiler.

Skulle denna app vara möjlig att tillverka?, Exempel:

Framsida = logga, Kategorier högst upp, klicka in, så får man välja, tv-serier / filmer, och sedan i exempelvis tv serier så ser man olika val och klickar man exempelvis simpsons så får man val av säsong och sedan alla streams. När man väl klickar på streamen så tas den upp i mediaspelaren direkt och buffrar där.

6. Pain

Pain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att enbart begränsa sig till användare med HTC Desire vore osmart (tror det är den enda av HTC's telefoner som har flash stöd).

Då är ett bättre tillvägagångssätts att konvertera filen (förutsatt att du själv hostar den) till .mp4 som också går att streamas till exempelvis Meridian eller Android media player.

En media server som kan streama .mp4 och 3gp filer är Darwin Streaming Server.

För övrigt designen som du nämner sist är det minsta problemet du kommer ha.

Last edited: 1 jul 2010
  7. vaquin

vaquin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dock ligger problemet i att jag ej kan äga filerna själv då lagen säger nej. Men om de finns på stora mediaservrar vilket de gör idag så fungerar det utmärkt. Jag vill bara "länka" till filerna och därför står inte jag ansvar för materialet.

Men det finns kanske en möjlighet att hosta mp4 format.

8. taieb

taieb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som en jätte bra idé ! Kommer följa denna tråden!

9. matte03

matte03 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du kan bli stämd endå, kolla ex, thepiratebay

10. Verrox

Verrox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Och varför är ex. rapidshare som är ett mer korrekt liknelse helt fria? Jo, om du får klagomål så tar du bort, eller leker TPB och bli stämda.