Utvecklare för app sökes!

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av Karin.R, 23 mar 2012.

1. Karin.R

Karin.R Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag är en kandidatstudent på industridesignprogrammet på Konstfack som håller på med mitt examensarbete. Jag har tänkt göra en app för Android som ska fungera som en slags rättvisemärkning i telefonen, och kommunicera att vissa mineraler i telefonen är framtagna på ett mer etiskt sätt, som ett framtidsscenario. Jag behöver dock hjälp med att programmera det hela.

Appen är tänkt att bestå av två delar:

Den ena delen är ett spel där man kan trycka på olika komponenter på ett stiliserat kretskort och utifrån det få information om komponenten, vad den innehåller, och vart dessa metaller kommer ifrån. (Man får följa resan med olika stopp på en karta, med information om vad som händer på varje ställe).

Den andra delen är enbart informativ där man kan välja mellan olika rubriker för att läsa fakta om certifieringen och vad den har för verkan.

Jag kommer stå för den grafiska formgivningen tillsammans med två grafiska formgivare. Det är alltså själva programmerandet jag behöver hjälp med. Tyvärr kommer jag inte kunna betala något då jag är student och skolan inte har pengar att sponsra examensarbeten med. Det jag erbjuder är en chans att utmana dig själv och att ditt namn självklart kommer publiceras i samband med att mitt arbete visas och på Android Market, eller Google Play som det nu heter.

Vill du veta mer eller har frågor kontakta mig gärna!

karin(at)rubing.se

Mvh,
    Karin

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER