[Utvecklare på G] Cave.

Diskussion i 'Spel' startad av RURAL, 22 augusti 2011.

1. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.294

MINA ENHETER

Cave ska börja släppa spel till Android inom en snar framtid. Detta är ju makalösa nyheter men vi får hoppas på att de löst det hela med en smidig kontroll; deras spel kräver ofta lite mer av spelaren än vanliga spel.
    Jag har spelat nästan allt Cave har släppt, från arkad till Xbox 360. För er som inte är lika införstådda med vad det handlar om, så kan jag dra det snabbt.
    Det handlar främst om flyga-och-skjuta-spel av rang. Utan Cave hade uttrycket "bullet hell" eller "fire curtain" helt saknat betydelse.
    Deras spel brukar även ha massvis med olika spellägen som man inte fattar ett dugg av. Det som skiljer kan vara hur poängen räknas om man t.ex. dodgar lila kulor på ett sätt, och suger upp de gula eller vice versa. Man finner ofta jättelånga guider som försöker beskriva detta, men man blir sällan klokare.
    Musiken är även den något att anmärka på. Ofta är den extremt hektisk och rörig, vilket givetvis bidrar till en dito spelupplevelse.

Här är en video från deras pangkalas Mushihimesama Futari Black Label :

<iframe width="420" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/70iFdnI-xfA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Här är DeathSmiles :

<iframe width="420" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/2ZkFwW8lNYM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Om just dessa två spel kommer portas till Android låter jag vara osagt, men det vore något! Som ni förstår är detta dock inget man vill spela med otight spelkontroll, så som sagt, hoppas de finner en smidig lösning.

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Ser jag verkligen fram emot. Älskar sådana spel.

3. zkoa

zkoa Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Oj, det här var sjukt roligt att höra!
    Jag älskar Cave och Dodonpachi daifukkatsu black label är favoriten. Dock har jag svårt att tänka mig att det blir lika roligt att spela utan fysiska knappar, Cavespel är ju som gjorda för arkadsticks.
    Men kommer garanterat att köpa spelen ändå, med tanke på hur galen jag är i bullet hellspel.