Utvecklare sökes!

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av TheEdge, 18 juni 2011.

1. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Jag har några idéer som nog skulle bli populära men kan inget om app makning! :)

Eftersom jag inte har någon erfarenhet av att utveckla så vet jag inte hur mycket jobb det kommer bli men tycker inte att min ide borde kräva så mycket!

Är du kunnig och intresserad av ett samarbete så hör av dig via meddelande/pm!

Samtal om ideer osv tar vi mer privat!

Hör av dig!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Last edited: 19 juni 2011
  2. nadam

nadam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Förstår att du inte vill skriva detaljerna här, men det skulle vara bra att veta vilken kategori det handlar om. Gå in på https://market.android.com och klicka på kategorier så har du 30+ att välja på.

3. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sen är det även intressant om du kommer att betala för det eller bara komma med idéer (tänka ut idéer är mkt enklare och mindre tidskrävande än att programmera en app)

4. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Tanken var inte att jag skall betala för era tjänster utan vi driver ett projekt tillsammans...hur procenten fördelas beror förstås på hur arbetet fördelas. Inkomsten/betalningen kommer från eventuella inkomster som appen drar in!

Sent from my Desire HD using Tapatalk

5. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Ska du ha någon chans att hitta någon som är intresserad så får du berätta betydligt mer. Det finns så många intressanta app projekt att ingen android utvecklare har tid med fler projekt än de sm de själva tycker är riktigt kul och intressanta.

6. mach

mach Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En app tar ofta mer än hundra timmar att programmera. Lägg till tid för design och test och du tittar på kanske 200 - 300h.

Så om du inte är villig att hosta upp femti- till hundra tusen för din idé varför skall då en programmerare våga stå för hela risken? Om appen inte slår har han ju då förlorat inkomst motsvarande tusentals kronor.

7. TheEdge

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag sa ju att jag gärna går in på fler detaljer via PM, men det verkar flera har missat! :)

Men OK...några av de ideer jag har:

1. App 1
    Ett shoppinglist program, vet att det finns massor med appar redan men ingen som jag tycker är värd att köpa.....skulle gladligen betala 15 / 20 spänn för ett program som har de features som jag vill ha.

1. App 2
    Den riktar sig mot de riktigt små kidsen som underlättar för föräldrar på resor mm. Mer info om denna får ni inte!

**

De appar som jag har ideer om riktar sig till lite äldre android användare som kan tänka sig att betala en struntsumma för en app som underlättar deras vardag! Som ni kanske förstår så har jag själv redan letat efter dessa appar men inte hittat dem och om jag skulle betala för dem så är jag ganska säker på att andra skulle göra likadant!

När det gäller betalningen så hade jag inte tänkt att någon skulle ta detta under arbetstid och kanske inte heller ha app utveckling som levebröd utan mer som en hobby.....kanske någon som går en utbildning eller håller på att lära sig att göra appar. Som jag nämnde tidigare så är det inga avancerade appar jag pratar om!

Så ni som inte vill ha 100 lax för detta hör av er till mig via PM så kanske vi kan driva ett kul projekt tillsammans i framtiden!

mvh

Tommy