va i he***te

Discussion in 'Allmänt' started by jalipur123, Mar 25, 2010.

1. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

när ska dom öppna upp för android market här i norden?
    börjar bli redigt less på allt strul som finns med android telefoner (har en i7500)
    börjar mer och mer luta åt en iphone, var inne på en desire men om de inte öppnar market snart varför ska man ha en android mobil.
    Kan ju bara fixa fattiga gratis program som det är nu.

android market öppnar i slutet av oktober 2009 sa dom och inte ett ljud sen dess, vad jag har läst iallafall.....

2. cnord

cnord Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Market fungerar om man rootar.

Om man inte vill roota - köp ett simkort från USA eller Storbritannien - sätt i - market ready.

3. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Man ska ej behöva fixa sånt själv, det ska fungera direkt efter att man har köpt telefonen.

Att man inte kan köpa apps i så många länder hindrar ju utvecklare att ta android seriöst. Varför ska dom utveckla till android(verkar som google inte vill detta) när dom kan göra samma sak till iphone och tjäna mer pengar.

4. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det händer mycket på Market-fronten nu, nyligen uppdaterades listan där Market finns tillgängligt med närmare ett 15-tal länder varav Finland var ett. Nyligen fick också Kanada och Australien paid apps, det har sedan Q2 förra året inte alls rört på sig.

Med detta vill jag ha sagt att det händer grejer nu igen, men visst tusan krävs det att man är en riktigt inbiten optimist nu när det dröjt så länge som det gjort.

http://www.google.com/support/androidmarket/bin/answer.py?hl=en&answer=138294

5. jalipur123

MINA ENHETER

Det är just detta som gör att jag börjar vända mig mot iphone.
    Jag var en inbiten android förespråkare till både vänner och bekanta, men börjar bli redigt less som sagt.
    Sen dessutom undrar jag om det verkligen är så bra med så många sorters android telefoner, jag menar (så som jag förstått det) så måste en och samma app utvecklas till femtioelva olika telefoner för att fungera på alla.
    Undrar om inte detta är en grej som kommer hindra android market från att någonsin kunna konkurrera med iphones (låsta, men fungerande) marknad.

6. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Exakt vilka program är det du saknar?

Jag kan säga att jag saknar ett program och det är något som hanterar exchange på ett bra sätt, exv "touchdown".
    Men i övrigt är det bara så att du vill spendera pengar på applikationer eller finns det något du saknar specifikt?
    Jag försvarar inte google alls utan jag tycker precis som dig att det är jäkligt trist att det inte är öppnat än och jag vill ju även kunna sälja appar snart :)

7. jalipur123

MINA ENHETER

det är nog inte något livsviktigt kanske, men vissa apps är ju bara halvfärdiga som gratis sen för att få den "riktiga" så måste man betala vilket man inte kan utan att ha rootat vilket inte ska behövas.

8. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Fler och fler utvecklare börjar med alternativa betalsätt numera.
    Och du kan ju alltid köpa mha en emulator.

9. Granath

Granath Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har beställt en Desire men har inte greppat detta med att det inte går att köpa apps.

Hur funkar detta med emulator?
    Missar jag möjligheten att få tag i alla betal apps och har bara tillgång till gratis apps?

(förklara lite fort för en dummie alternativt länka till en dummie FAQ om sådan finns)

Last edited: Mar 25, 2010
  10. OliverG

MINA ENHETER

Det du gör är att du sätter upp en emulerad telefon i datorn, som du sedan köper apps med. dessa apps kan du sen föra över till din telefon.

http://blogg.tthe.se/?page_id=106

11. Matenrou

MINA ENHETER

Om du inte vill roota telefonen och installera market enabler så kan du använda emulatorn(och själv lägga in market appen och lite annat som behövs, tog tid för mig att hitta alla .apk filer som passade med 1.6). Sen skapar du ett konto till din market emulator och köper apps via det kontot, du får sen kopiera appen från emulatorn till datorn och sen till telefonen varje gång någon av dina appar du köpt har uppdateras.

Väldigt krångligt och säkert inte något som Svensson kan klara av. (Men kul att testa :P)

Last edited: Mar 25, 2010
  12. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

krångligt? tyckte de där lät ganska enkelt o logiskt... emulatorn e ju inget som e direkt svårt o få igång...

13. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

@Matenrou har du lust att dela med dig av alla apk-filer?

14. Matenrou

MINA ENHETER

Installerade nyss om datorn och kom nu på att jag glömt ta backup på min android sdk mapp där dom låg :/

15. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Borde det inte betyda att det finns en hel del "Stulna" Apps liggandes omkring som man kan lada ner utan kostnad?

16. iak

iak Kid Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
  17. cnord

cnord Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta undrar jag också. Betalar man för att få ladda ner appen, eller är den knuten till ditt google-konto/telefon?

18. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det ändå handlar om att man sedan skall lägga över dem manuellt iaf.

19. OliverG

MINA ENHETER

Det finns rätt så många sidor med warez, så googleknutna är dom inte. (finns säkert undantag här med.)
    Jag vet inte om det fortfarande är så, men förut så kunde du köpa en app, göra en Backup på den och sedan lämna tillbaka den (iom ångerrätten på 24h som finns) dock så kunde man bara göra så en gång för varje program, så man får inte ner uppdateringar efteråt.

20. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Appar som är protected är tillräckligt svåra att knäcka för att ingen ska orka göra det, hittills iaf.
    Alla andra appar är i princip bara att plocka som man vill och har moral till.