Vad är bäst 7" eller 10"?!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Peer2peer, 27 feb 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tja, jag har en Samsung Galaxy Tab, tyvärr är jag inte nöjd med den. Dels 2.2 som får den att kännas som en stor telefon. Den hackar och allmänt seg.
    (Kanske borde göra en återställning, tror jag har lite för mycket skit på den)

I alla fall. Jag funderar på att byta ut den mot en 10 tums tab när dom kommer väl kommer till Sverige.

Pros and Cons

7" - Portabel, får plats i jackfickan, bra batteri tid (i alla fall SGT), grym på film och helt ok för surf

Fast å andra sidan, i sommar kommer man inte ha en jacka på sig som den får plats i, då måste man ha en väska att lägga den i. Då kan man lika gärna ha en 10" istället.

10" - hjälp mig lite här! Större skärm vilket är bättre för att surfa enligt mig och så klart bättre att kolla på film på! Xoom och SGT 10.1 verkar allmänt mer som en dator istället för att stor telefon.

Vad tycker ni?
    -

2. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

det beror nog helt på hur du tänkt använda den. ;)

jag har nyss beställt en billig 10" och det blir nog mest en "hemma-i-soffan-tablet". 10" känns helt enkelt för stort för att man ska kunna(orka) ta med den någonstans.

3. Peer2peer

Peer2peer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är sjukt nöjd med min SGT när det kommer till film och surf. Bättre än en telefon på 3,7". Fast funderar på att sälja den och köpa en Xoom. 10" verkar bättre för mina behov. Dock så kommer en 10.1" ta över en hel del arbete från min 13.3" Dell XPS.. Känns lite surt fast å andra sidan så är inte min 13.3" så bärbar längre, mer utav en stationär dator. 2kg kan man ju inte gå och bära runt på :P

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.