Vad är Beats för något egentligen? (mjukvaran alltså)

Diskussion i 'Frågor och support' startad av dachloo, 15 mar 2012.

1. dachloo

dachloo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er

Jag tänkte flasha Burgerz CM7 och såg att man kunde ladda ner en extrafil som innehåller Beats by Dr Dre. Jag vet att det finns hörlurar som säljs med det namnet, samt att en massa olika telefoner skryter med att de har Beats. Men vad är det för något?

Det låter som om det ska vara mjukvaran man ska spela sin musik med när man har köpt ett par dyra Beats-hörlurar. Är det så? :)

2. blerimus

blerimus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Tror att beats är den equalizer som htc "noga" utvecklad i samarbete med beats by dre, alltså är det bara mjukvara. Ganska likt Sonys Xloud, som dom använder i den nyare serien, t.ex Xperia S.

dachloo gillar detta.
  3. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Last edited: 15 mar 2012
    dachloo gillar detta.
  4. dachloo

dachloo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oki, tack så mycket!

5. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    All efterbehandling utav ljud som inte strävar efter ett neutralt frekvensomfång avråds starkt då det egentligen förstör vad artister och ljudingenjörer lägger ned väldigt mycket tid på. Dock så verkar många ha en grej för bas.

6. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Men du snackar väl HIFI här? HIFI har väl inget med mobiltelefoner och mp3 att göra?

Att vilja kompensera olika frekvenser för att kompensera billiga hörlurar till exempel kan väl inte vara fel? Ogillar du loudness också? Den togs ju fram för att kompensera örats olinjäritet vid låga volymer.

Kolla på tillverkare av hörlurar och varför inte D/A-omvandlare istället om du vill hänga upp dig på nått.

Själv tvingas jag kompensera min hörselskada runt 6kHz och uppåt genom att boosta på med eq:n. Skitbra! Rätt många artister är väl hörselskadade förresten och man kan ju undra hur det låter när de tweakat klart

7. Mr Zorro

Mr Zorro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Problemet med bas är att den egentligen bör kännas och inte "höras". Sen om man gillar och dra upp basen i lurarna är en annan sak. Själva ljudupplevelsen är från början i alla fall inte tänkt att upplevas i lurar. Jag vill påstå att den upplevelsen blir artificiell.