Vad är det eg för fel på Itunes?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Ulsen, 3 mar 2010.

1. Ulsen

Ulsen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har funderat länge på denna fråga, om inte kommit fram till nåt bra svar. Så därför vänder jag mig till detta forum.

Jag själv, som haft en Iphone 3G, tycker inte att Itunes är så värst dåligt. Det funkar ju trots allt, och synkningen med telefonen funkade helt okej faktiskt! Sen finns det ju smarta funktioner, såsom Airtunes, en smart fjärr till datorn, och coverflow.

Det är bara min tanke, vad anser du? Är det värt att blossa upp allt pga ett litet program?

PS. Jag är ingen Applefanboy, utan försöker se på problemet med en objektiv infallsvinkel. Har faktiskt inte heller en Androidtelefon, men kanske snart:)

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag tror folk främst protesterar mot inlåsningen, att man är mer eller mindre tvingad att använda iTunes om man har en iPhone. Principfråga, således. Sedan stör sig många sannolikt på att programmet är för stort och tungt också.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag har kört med iTunes ganska länge och den har bra och dåliga sidor. Här är vad jag tycker.

+Lättanvänd, man får bra överblick osv
    +Bra funktioner för att redigera id3-taggar
    +Automatisk sortering i mappar

-Tar lång tid att starta
    -Man kan inte installera det utan quicktime
    -Man får massa skit med som man inte vill ha
    -Lägger till massa saker i autostart
    -Kommer med Apple software update som försöker få en att installera program man inte vill ha
    -iTunes är det enda program jag stör mig på att det uppdateras för ofta:eek: Ibland känns det som att den ska uppdateras varenda gång jag startar programmet och uppdateringen är inte direkt snabb. Ibland spenderar jag mer tid att starta och uppdatera än att lyssna på musik.

Trots allt negativt runt om iTunes så tycker jag fortfarande att det är en bra musikspelare och jag använder den för att ordna i mitt musikbibliotek.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

För mina ändamål är iTunes otroligt jobbigt att använda.

- Man kan, så vitt jag kan hitta, inte binda knappar till "next", "play/pause" och så vidare.
    - Det tar lång tid att starta
    - Det tar lång tid att hitta iPoden
    - Inte logiskt med bibliotek och vad som ligger på min iPod
    - Får med massa skitprogram som jag inte vill ha
    - Jag är tvungen att använda det
    - Jag kan inte lägga in musik hos en kompis
    - Tar inte alla filformat
    - Ifall inte filformatet är helt rätt så konverterar den, detta tar sjukligt lång tid
    - Tar onödigt mycket ram

+ Bra för ID3-taggar
    + Snabbt på att lägga över låtar (handlar ju iofs inte bara om programmet, men ändå)

Om man jämför iTunes till att kunna trycka "mount" och dra in låtar till sin telefon/musikspelare ser jag absolut inga fördelar med det alls. Förutom ID3-taggshanteringen då. Men det kan jag göra på samma enkla sätt i Foobar2000 som jag använder på datorn till att spela upp musik.

5. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag kan komma på flera anledningar till varför jag inte gillar iTunes, men nöjer mig med: Det är inte baserad på öppen källkod och det är Apple som ligger bakom produkten.

Apple är lika goda kålsupare som Microsoft, skillnaden är att Apple paketerar allt i ett snyggt paket, samt att dom är duktig på att hypa sina produkter med sin genomtänkta marknadsföring. :)