Vad är det för skillnad?

Diskussion i 'Magic' startad av RoyMunson, 31 okt 2009.

1. RoyMunson

RoyMunson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varför ska det va så förbannat svårt att få ROM uppgraderingar till den svenska Magicen... Är det inte egentligen samma hårdvara som Heron???????

2. greenjuice

greenjuice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Surface Laptop 3 & Macbook Air M3
    Kan det vara en nackdel för Android-mobiler? Att uppdateringar bestäms av operatörer eller tillverkare? Jag tycker det ska vara automatiskt för alla android-mobiler...

3. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Alla mobiler har ju inte samma hårdvara, så det skulle vara omöjligt.

4. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jo det är i stort sett samma hårdvara till både Hero och Magic. Så det är en konstig inställning.
    Det är inte mycket mer än några knapptryckningar som krävs från tillverkarna. Jag har skickat ett mail till hTC som de har lyft upp i organisationen (klagomål om detta feltänk ska inte stanna hos supporten. Den ska upp till beslutsfattare).

Tillverkarna har tagit avstånd från mjukvaran när de väljer Android. De markerar då tydligt att "vi ska syssla med hårdvara". Man kan då inte ha det som ett försäljningsargument att "den här modellen har den senaste mjukvaran". Vill de lägga till eget lull i operativsystemet så visst. Men låt oss välja om vi vill ha det eller inte. Vill de inte stödja hårdvaran längre skulle man ju önska att de gav oss alternativet att ta hand om uppdateringarna själva.

Skriv och berätta detta för hTC, Samsung, Motorola och alla andra som bestämmer sig för att leverera hårdvara med Android. För det är inte säkert att det har sjunkit in i organisationen att vi har VALT hårdvara och VALT mjukvara.

Det företag som ser till att underhålla sina produkter kommer jag att vilja ha som leverantör och den tillverkaren kommer jag också att rekommendera till andra.
    Jag kommer däremot aldrig att rekommendera en leverantör som slutar stödja sin hårdvara 3 månader efter att den släpps på marknaden.

Har de inte förstått att de behöver ta hand om sina kunder för att överleva?

5. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag blir rätt så trött på hela den här Android-prylen ibland. Just nu är ett sådant tillfälle.

Allt detta hemlighetsmakeri är otroligt irriterande. Att ingen kan informera sina kunder om vad som gäller är förvånansvärt idiotiskt. För oss som har en magic så vet vi ännu inte hur det ser ut om säg ett halvår. Låt säga att 2.0 inte rullas ut till Magic (trots att den är ny) vad händer med andra uppdateringar kring applikationer etc. Många utvecklare hoppar väl vidare till 1.6>2.0>2.1... Det borde väl i så fall bli färre och färre program för oss som kör 1.5?

HTC är så förbannat nöjda med sitt Sense att de skulle testa på att använda sig av lite Common Sense när det gäller kundrelationer. Jag är inte intresserad av diskutera deras affärsmodeller eller nya innovationer, jag vill däremot veta vad deras policy är kring uppdateringar för deras telefoner - vilket i ärlighetens namn borde varit en del av den information som kunden får vid köpet.