Problem: Vad är det frågan om

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Cubalibre, 23 aug 2013.

1. Cubalibre

Cubalibre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har vart sugen på en ny mobil ett tag. Har haft en HTC One X ett tag som jag har varit riktigt nöjd med, men jag är alltid sugen på nya saker. Så igår var jag iväg och köpte mig en s4 och jag fattar ingenting! Den laggar ju överallt och är jättelångsam???? Iallafall om man jämför med min gamla HTC. Den laggar vid hemskärmarna, den laggar då man surfar med Wifi. Är man inne på något och trycker på hemknappen så tar det alltid 2-3 sekunder innan den reagerar.En annan sak jag inte förstår är att det tar flera minuter att ladda ner 1Mb genom Wifi, vilket alltid brukar gå på några få sekunder bara med HTC´n uppkopplad mot wifi. Den laddar ner 100kb, och sedan står det stilla i flera sekunder, och sen någon kb till, och så håller det på så. Laddade ner Facebook igår som låg på 17mb, och det tog 30 minuter!Jag laddade precis ner Quadrant Benchmark. Tog 10 minuter att laddaner lite över 1Mb, och efter testet fick jag 12484. Skall tydligen vara mer än dubbelt så snabb mot min HTC One X, men så känns det ju inte alls.******

2. ViQxD

ViQxD Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testa att återställa din mobil

3. Cubalibre

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har pillat lite till med mobilen nu, och jag kan nog ha överdrivit något. Laggningen i webläsare är pga av att det går sååååå långsamt när jag är uppkopplad mot mitt wifi, så det är fortfarande ett problem. Med 3g laddar jag ju ner en 10mb fil på bara några sekunder och säkert 20 minter med wifi, någon som känner till något om detta? Responsen att komma ut till hemskärmen då man trycker på den knappen dröjer dock fortfarande ett par sekunder.....inget som är jättestörande, men skall det vara så?

Last edited: 23 aug 2013
  4. Azur

Azur Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Jag hade nog testat en återställning, känns som att något inte är helt rätt.

Fördröjningen när du trycker på hemknappen beror på att S Voice aktiveras via ett dubbelklick på den, den "väntar" alltså för att se ifall du trycker igen. Gå in i inställningarna i S Voice och bocka av "Open via home key". :)

wcs gillar detta.
  5. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kan ju vara fel på ditt wifi och inte telefonen. Testa starta om ditt modem och koppla upp dig igen. Ladda även ner speedtest appen och kolla vilken nedladdningshastighet du får.
    Det med fördröjning av hemknappen fixar du genom att dubbelklicka på hemknappen så S-voice startas, sedan går du in på inställningar och bockar av "aktivera genom hemknappen", vet inte exakt vad inställningen heter men du vet när du ser ;)

6. RoadRunner

RoadRunner Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

DLink router?

7. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Kolla så att du inte har bockat i dropbox backup av dina bilder, det kan sega ner mobilen medan den backar upp alla bilder.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

8. Cubalibre

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ingen D-link utan en Inteno. Förmodligen samma skit. Jag läste att Samsung har problem med vissa routers. Funkar ju bra med min HTC. Om man skulle köpa en ny router....kopplar man in den efter den jag har idag då? funkar det att göra så? och kommer jag behöva logga in på den nya routern och ändra något? Jag har ingen större koll på sånt här.

9. DaddyCool

DaddyCool Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Googla på din router + Galaxy S4 och se om du är ensam om problemet.
    Annars kanske en HTC One är mer din grej? ;)