Fråga: Vad är det här?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av luddwig, 5 dec 2012.

1. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

kollade lite i min s3 och fann det här. memory free52 mb totalt 470 mb. sd card totalt 2,07 gb. phone totalt503 mb. vadå 16 gb var tusan är dom. den är ju slöare än min arc jag hade innan. jag har fler appar jag ska installera som kommer arbeta i bakgrunden kommer ju inte bli något ram kvar. är det något fel eller vad är det fråga om. ???:eek:

2. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    RAM minnet och ROM minnet har inget med varandra att göra. 16BG är uppdelat till både system partionen (Där Android ligger) och användarpartionen(som ett minneskort).
    Att du har lågt med ram minne beror troligen på att det är massor med saker igång i bakrunden, kolla det och stäng sånt som inte behövs om du känner att det tillgängliga RAM minnet inte är tillräckligt.

3. luddwig

luddwig Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

oja det gör jag, det som är igång behöver jag ha igång, har full koll på det.

Det är väl helt enkelt så att jag matar in för mycket grejor i mobilen, men det saker jag vill ha, och inte kan ha på grund av att telefonen räcker inte till helt enkelt. Det blir väl till att avinstallera, skaffa en surfplatta. Såg att 24.se säljer en för 595 kr. lite trist trodde jag skulle få så mycket mer när jag sålde min arc s och skaffade den här i stället. dom är likvärdiga tycker jag.

4. sjukperro

sjukperro Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

förstår inte vars du har hittat dom där siffrorna eftersom s3an har en gig ram (833 säger den men..) och 2.07gb är väl antagligen på ditt SDkort eller på det inbyggda 16gb minnet (du har bara 12 av dom 16 att förfoga över, resten är avdelat till telefonen) och eftersom android är linux så fungerar ram hanteringen ABSOLUT INTE på samma sätt som i windows, så pilla inte omkring och stäng av processer!! orkar inte förklara hela grejen med ramminnet men googla el sök på forumet efter ramminneshantering i linux;)

edit: vad tror du egentligen en 600 kronors surfplatta kan göra bättre än en telefon för ca 5k?

5. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Undrar också var du hittar dessa siffror.

Amisi ex a galaxy recedentia absentis

6. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Efter att ha läst din andra tråd så tror jag du fått en kina kopia. :(

Vad har du för mjukvaru version om du går in och kollar under inställningar->om telefonen? Kan nästa säga säkert att det är en kopia men för säkerhets skull :)