Problem: Vad är det som dragit internet?

Diskussion i 'Xperia V' startad av Sandro90, 25 mar 2014.

  1. Sandro90

    Sandro90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var på jobbet förut och skulle streama lite fotboll på tv4 appen. Självklart krånglar den appen till max. Mobilen startade om sig några gånger för att allt bara fastnade. Ominstallerade appen kanske 3 gånger. Fick igång det tillslut och hade väl på appen i 40 minuter.

    När matchen är slut ser jag att jag fått en varning om datatrafik. Tänkte först att tv4 appen drog lite internet men icke! Vad fan betyder det här?

    1.jpg

    2.jpg

    Tv4play har inte tagit något. Men borttagna appar en halv gig? Har telefonen gjort en hel återställning under gångerna den startade om sig av sig själv?
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tror du måste flytta upp den oranga strecket lite högre upp, så försvinner nog varningen. Om du nu inte har 3GB så att säga?
     
  3. Sandro90

    Sandro90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2012
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det handlar inte om varningen. Utan vad som har dragit internet. "Borttagna appar" och "Operativsystemet Android". Varför har sammanlagt dem 1.2gb under några minuter..
     
  4. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Iom att du avinstallerade appen så kan det vara den det menas med borttagna appar

    SM-N9005 via Tapatalk 2
     
  5. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har precis också haft problem med att mobilen dragit för mycket data. Runt 18 GB på 24h typ... Tur att jag har obegränsat med data om man säger så. ;)

    I mitt fall var TV4play också inblandat och boven i dramat. Det visar sig att när jag försökt starta en video i tv4play så får jag efter en stund meddelandet att videon inte går att visa. Dock så verkar data börja tankas. Nedladdningen av data fortsatte även om jag avslutade appen och tom dödade den. Endast omstart hjälpte. Installerade My Data Manager för att kunna se närmare vad som förbrukar data. Precis som du såg jag enbart att Operativsystemet Android förbrukade data. Lät telefonen ligga ett par timmar och använde den som vanligt under tiden. Totalt 10 MB förbrukning.

    Startade sen TV4Play och valde ett program att visa. Samma beteende igen. Den kunde inte visa videon men data började laddas ner. Kollade i My Data Manager och kunde se att Streaming Media satt igång med nedladdning av data. Avslutade och dödade TV4Play utan att förbrukningen slutade. Efter 100 MB startade jag om mobilen för att avsluta tankningen.

    Ska nu leta lite felkällor, t.ex kan ART ha något med saken att göra? Kör en rootad telefon men det borde inte påverka. Men man vet inte. Jag har felanmält appen till TV4 och inväntar svar.

    Kör visserligen inte någon telefon från Sony utan en Motorola Moto G. Mycket nöjd med den förövrigt. Rootad och custom rom naturligtvis...

    Körde inte ART på telefonen, bara plattan...
     
    Last edited: 28 mar 2014