Vad är det som identifierar vilken typ av enhet som ansluter till Google Play?

Diskussion i 'Allmänt' startad av daspunner, 20 jan 2017.

1. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Har köpt en mediaspelare online ännu som inte anlänt ännu men ivrig som jag är har jag börjat läsa runt lite redan. Google TV är ju en speciell version av android som gör att Google play låtet dej ladda ner speciella appar för just Google TV. Mediespelaren jag köpt kör ett vanligt android system med tillverkarens skin/launcher. Förvisso verkar det funka fint av filmer o recensioner att dömma men jag skulle vilja ha Google TV-appar på den. Kan man på nåt sätt lura Play till att tro att det är Google TV-enhet som ansluter.

Här är enheten:

http://m.banggood.com/T95z-Plus-Amlogic-S912-Octa-core-2G-RAM-16G-ROM-TV-Box-p-1082674.html

Den har för övrigt root-acess out of the box.

Mvh D

2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 952
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Här skulle det kanske räcka med att ändra i buildprop och säga att enheten är någon annan.

Gammal guide dock; http://apcmag.com/how-to-fake-an-android-device.htm/

3. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Svt play-appen har jag läst ser olika ut beroende på om det är en Google TV eller telefon som den körs på. Dvs det finns bara en Svt play-app. Innebär det att även den o andra appar utgår ifrån vad det står i buildprop?

4. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

(Root)

Har du Xposed installerad kan du prova att installera en 'modul' som heter app settings och ändra apparna till att både tro och välja upplösning osv.

Jag gjorde så med Spotify appen på min mobil, ändrade så det blev surfplatt utseendet i Spotify.