Vad är detta för något?

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Sgt. Stinger, Apr 20, 2010.

1. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Satt och lekte med telefonen i gårkväll och lade märke till en sak. Vissa delar av batteriluckan blir väldigt varma nämligen, så jag tog av batteriluckan för att se om telefonen skulle svalna lite av det. Då märkte jag att bara en liten liten svart fyrkant under minneskortet men till vänster om sim-kortet var varm på själva telefonen (se bild)
    På batteriluckan lade jag då märke till det inringade området på nästa bild:

Jag skulle gissa på att det är en form av kylfläns de har byggt in i batteriluckan, det är ju trots allt en 1 gHz processor i telefonen, men det kan ju vara något annat... Vad tror ni?

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Det låter ganska troligt. Nu tittar jag i telefonen så bilderna är inte så stora, men den svarta saken ser lite ut som en transistor, kanske sluttrissan för 3G?

3. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Näe, den är lite mjuk, så jag skulle snarare gissa på en thermal pad... Jag har sett en del liknande lösningar i laptops, för komponenter som inte genererar så mycket värme...