Vad är egentligen en topputvecklare på Market?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av lassekongo, 14 feb 2012.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Vad är egentligen en topputvecklare på Market? Menar man att en utvecklare har populära appar eller är det kanske så att det är en seriös utvecklare som man kan lita på? Jag luras ofta att ladda ned appar med behörigheter jag annars inte skulle ladda ned bara för att det står topputvecklare och det är kanske inte helt bra..?

Så, vad är egentligen en topputvecklare?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Sökte en hel del nu men hittade inget. Det enda jag hittade var att det är från utvecklare som har gjort en populär app. Men källan till den informationen är lite sketchy.

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

http://support.google.com/androidmarket/developer/bin/answer.py?hl=en&answer=1295940

Men bara för att någon på Android Market utnämt en utvecklare till topp utvecklare så betyder det inte att de är hederliga eller att de garanterat aldrig kommer använda rättigheter på ett sätt du som användare tycker är ok.

Tex, Facebook är en topputvecklare och deras app laddar upp alla ens telefon kontakter till Facebook utan att fråga om man väljer att synca sina Facebook kontakter till mobilen (om de nu inte fixat det i nyare versioner, var ett tag sen jag använde deras app). För att inte tala om alla topputvecklare med reklamfinansierade spel som kräver rätten att läsa telefonidentitet trots att det inte är rekommenderat eller andra ännu mer galna rättigheter. Eller Spotify med deras halvtaskiga app som bryter mot ett antal regler för hur en Android app bör bete sig.

4. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jaha, ok så det är alltså bara väldigt populära appar och ingenting man ska lita mer på än någon annan app? Jag tänkte mig att de kanske hade låtit Google kolla igenom deras appar och konstatera att det inte var något skadligt. Åtminstone jag kan tycka att de borde markera appen som populär istället för utvecklad av en "topputvecklare" då jag som sagt gärna luras att lita på dem... Men då vet jag att jag ska behandla dem som vilken annan app som helst :)