Fråga: Vad är egentligen "snabbt"?

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av Poteta, 12 aug 2012.

  1. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag funderar lite. När man säger att luren flyter på bra, vad är det egentligen? Jag tycker nog att min lur har blivit segare den sista tiden, eller har jag kanske för höga krav?

    T. ex. när jag ska stänga ner e-posten. Det tar 2-3 sekunder från det att jag trycker tills hemskärmen dyker upp. Jag vill ju att det ska ske utan märkbar fördröjning.
    Samma när jag startar kameran. Det tar uppskattningsvis 7-8 sekunder innan den startar. Dock blir det inget lagg när jag växlar mellan de olika hemskärmarna, alltså när jag drar åt sidan.
    Hur funkar det för er? Startar era appar direkt? Fast det beror väl på vilken app förstås men brukar det ta flera sekunder innan ni kommer till hemskärmen varje gång?
     
  2. jed_the_humanoid

    jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Vad som upplevs som "snabbt" är väl precis som du beskriver en subjektiv fråga. Om du upplever att din mobil är slö så skulle jag vilja påstå att den är det. Jag har en Desire och den upplever jag oftast som rätt snabb. I alla fall inte flera sekunders fördröjning som du beskriver.. Tycker själv att det brukar hjälpa att rensa cache partition ibland. Då blir den piggare.
     
  3. IceClimber

    IceClimber Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Enligt mina erfarenheter av CM9-rommar så startar kameran, hemskärmen etc omedelbart.
    (CM9 finns förövrigt i stabil version nu)

    Men en sak som du kan testa som fixade problem som jag upplevde förut är att spara bilder, musik etc på datorn och sedan formatera minneskortet via datorn.
     
  4. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    På Stock sker alla uppstarter typ omedelbart .
    på custom roms blir allt segare ... dock mer finneser men till priset av slöhet efter ett tag
     
  5. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Vet du någon länk till stock? Jag bryr mig inte om att fixa s-on och unrota igen men vill gärna ha in stock igen för att slippa segheten.
     
  6. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Nu var det längesedan jag körde stock (på gingerbreadtiden) så det kan ha förändrats, men jag vill minnas att allt gick betydligt snabbare när jag gick till ARHD.

    Dock är inte snabbheten allt, jag har just kört Viper i två månader och älskade den, trots att allt gick lite segare där och lär köra den igen om ett par månader.

    /Spaderess