Har märkt att något är fel i typ två veckor nu men inte gjort nåt åt det. När jag andas vanligt känns det som att man inte får tillräckligt med luft och väldigt ofta, typ flera gånger i minuten, så försöker jag ta djupa andetag som misslyckas. Ibland kan jag ta ett fullt djupt andetag med inte alltid. Jag gäspar därför väldigt ofta för kroppen vill ha mer syre. Vad är fel? Det är sjukt störande och varar från det jag vaknar till jag somnar. Varje morgon direkt efter jag vaknat brukade jag kunna äta men nu känns det som jag ska spy istället. Jag kan heller inte äta lika mycket som förr. Jag kan tappa matlusten efter typ hälften av det jag brukade kunna äta. Jag sover ibland väldigt konstigt också, trots 8 timmar när 6-7 timmar kunde räcka förr. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Du är förkyld ;-) Andningen har jag liknande ibland man andas som om man dålig kondition. Brukar gå över med tiden. Har haft det en gång innan, fick liknande förra veckan. Sent from holodeck on Enterprise ncc-1701-E
Ring 1177 (sjukvårdsupplysning) och fråga. Öppet dygnet runt och kostar inte mer än ett vanligt samtal. (1177.se kan du kolla på så du ser att jag inte pratar strunt. ) Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4 Beta
Skulle tro att det rör sig om stress. Jag kör sopbil på sommarjobbet och det är stressigt för det är mycket att lära sig överallt och 10 olika turer på två veckor. För ofta jobba på lunchen för att hinna klart allt. Kan omöjligt hålla det tempo originalförarna håller. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Vad kan det låta som? (eftersom du tycker jag bör uppsöka läkare) Tror inte det är något farligt, dock. Jag stressar nog bara upp mig i onödan.
Ring sjukvårdsupplysningen. Om du inte vet vad det är och vill veta vad det är, för att inte bli mer stressad (eller vad man ska säga), så kan det ju vara skönt att få reda på vad det är Sent from my iPad using Tapatalk HD
Det är ju omöjligt att på ett forum så här uttala sig om vad det är. Det enda jag kan göra är att lägga ihop det du berättar. 1. lufthunger under hela dagarna 2. tröttar än vanligt....sover mer 3. minskad aptit Det är du själv som tror att det är stress....hur vet du det? Har du haft stress relaterade symptom vid andra tillfällen? Jag förstår att man kan bli rädd av att bara söka vård också! Men jag vidhåller att du borde gå till en jourläkar central och bli undersökt. Det kan ju inte skada! Eller om det känns jobbigt gör som en annan skrev ....ring 1177 och beskriv dina problem för dom. Du kan ju till och med vara anonym där om du vill lycka till hur du än bestämmer att göra
Något sånt här har jag som sagt aldrig haft förut. Det började för två veckor sen och är första gången någonsin. För två veckor sen började jag också sommarjobbet, men det kan väl inte vara därför?
Kan det inte vara att du saknar vitaminer? Elr kan det vara hormonproblem vissa blandar ihop detta med stress. Du kanske saknar testeron elr något sådant. Det gör att man kan bli väldigt trött
Det kan vara vad som helst. Bästa vore om det bara gick över för jag har sannerligen inte tid till sånt här. Finns ingen ersättare för mig till sommarjobbet. EDIT: Lägg till milda bröstkorgsmärtor samt lätt yrsel till listan...
Kan hålla med om att det är lite lotteri om man skall få en bra person att snacka med på sjukvårdsuppl....men dom sitter på listor till öppna jourläkar centraler och kan hjälpa till att ge info vart man skall vända sig....det är bra Det kanske går över men du berättar att du gått med det i 2 veckor Ingen har någonsin lust eller tid med att bli sjuk vare sig i själen eller kroppen men om kroppen som i ditt fall ger signaler under en så pass lång tid tror jag du skall lyssna på kroppen Röker du?
Din yrsel skulle kunna förklara ditt illamående, du blir helt enkelt sjösjuk. Kanske kan yrseln också förklara din känsla av sömnighet (gäspningar och större sömnbehov). Men även jag sällar mig till skaran som tycker att du inte skall lyssna på klåpare som mig, ring sjukvårdsupplysningen i stället! Du kan ringa helger och kvällar, dygnet runt, ring när det passar dig, men välj en passande tidpunkt i närtid för dina andningsproblem låter otäcka. Krya på dig! m v h Henrik
Allt du beskriver är symptomer du kan få av ångest. Ångest är ett klurigt ämne och kan yttra sig på många olika vis och du kan ha det utan att veta om det. När man nämner ångest kan jag tänka mig att man oftast tänker på ångest som i ångest över att tala inför andra människor osv. Men ångest är by far mer komplicerat än så. Därmed inte sagt att det behöver vara ångest. Även om jag tror att du har ångest. Edit: Jag lyckades få in ordet ångest 6 gånger i den korta texten. ~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~
Hade liknande symtom när jag las in för kraftig anemi (blodbrist, dvs blodkroppar). Leder till att styret transporteras sämre vilket leder till trötthet, yrsel, andfåddhed utan direkt ansträngning och div andra saker. Eftersom att jag är så (o)cool så borstade jag bort det hela, tänkte att det var eftereffekterna av en förkylning, så var det icke. Ambulans, blodtransfusion, några dagar på sjukan och en inställd resa blev resultatet och blodprov varannan månad nu för att se att värdena ligger kvar där de ska. Låter inte som att du har det samma men gå till en läkare, kan bli jävligt jobbigt annars... Lycka till! Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Äh, jag är 100% säker på att detta bara är vanlig ångestkänsla (över mitt nya sommarjobb, då det är en jävla massa som man ska veta/minnas osv). Det kommer säkerligen gå över med tiden.