Vad är felet?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Louise, 1 jan 2010.

  1. Louise

    Louise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Har haft min Galaxy i typ en vecka nu och den hänger sig ca någon gång per dag, innan den hänger ser är den väldigt slö, jag provar då att starta om och då blir den genast snabbare.

    Jag får ofta ett felmeddelande där man kan välja en tvingad stängning, av programmet jag kör.
    När jag försöker "stänga ner" internet går det oftast inte - trycker på knappen med pilen på.

    Batteriet håller vädigt kort tid, endast ett dygn - lyssnar på Spotify offline ca 1 timme varje dag, ringer typ 7 samtal och skickar lika många sms + kör lite facebook. Det borde väl inte dra så mycket batteri.

    Är det något man bör reklamera?
     
  2. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Du kan ju försöka reklamera, men det är nog ungefär så det fungerar för alla Galaxy. Inte att den hänger sig helt, men att den är slö och att batteritiden är kort. Du kan försöka läsa lite andra trådar här om hur man gör för att få längre batteritid, men det finns ingen optimal lösning. problemet är att ju fler services/applikationer som är igång samtidigt desto slöare blir den.

    Min har aldrig klarat sig längre än ett dygn utan laddning.
     
  3. Louise

    Louise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu blir jag vansinng, kan inte ens låsa knapparna ibland, WHY?
     
  4. Johank

    Johank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kolla så du har senaste uppdateringen?
    Inställningar->Om telefonen Basbandversion: I7500XXIK4 är en av de senaste.

    Batteritiden är inte mer än 1-2dygn likaså på iphone och andra telefoner med liknande användarprofil.
     
  5. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testa att ändra från svenska till engelska som språk. Jag blev av med alla mina hängningar av applikationer då. Jag hade speciellt problem med android.phone applikationen. Batteritiden suger. I mitt tycke så är det en skräptelefon. Jag har haft min sedan början av Juli och funderar seriöst på ett alternativ.

    Oscar
     
  6. Louise

    Louise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Basband verrsion 17500XXII8, är det ok?
    Oscar: Jäkligt trist, skrev precis ett sms och det tog typ 5 sek från det att jag slog ett tecken tills den uppenbarade sig på displayen, höll på att kasta telefonen i väggen.
     
  7. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Programvaruversionen är samma som jag har - köpte min i slutet av Oktober när den släpptes i Sverige.

    Tyvärr är det min erfarenhet av Galaxyn också - slö och usel batteritid. Jag har slutat använda den och bråkar som bäst med samsung och återförsäljaren om att telefonen inte fungerar. Det har inte gått lysande så här långt.. Tills dess ligger den på mitt skrivbord och jag har dammat av min gamla Sony Ericsson - den kan man iallafall ringa och skriva SMS med utan att vänta på att bokstäverna/siffrorna ska 'ta'. Mitt absolut sämsta köp år 2009 om jag inte lyckas lämna tillbaks den.
     
  8. Johank

    Johank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batteritiden är dålig på alla liknande telefoner. 1-2dygn iPhone, Hero, osv.

    Att den är seg upplever inte jag med IK4 och Galaxo V1.1.1
    Att flash om den kan vara ett alternativ... telefonen funkar som vanligt med svenska menyer osv. sv tangentbord + ordlista hämtar man på market.
     
  9. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tycker min mobil känns ganska rapp nu, gjorde en fabriksåterställning på den strax innan jul, och har inte installerat så mycket onödigt den här gången. Kör på engelska menyer, scandinavian keyboard + ordlista, samt Handcent för att skicka SMS. Sen har jag ett antal program till igång, så får ladda rätt ofta ändå. Stänger man av allt på switchers och även kör APNdroid så klarar den sig åtminstone över dagen, laddar ändå över natten för att veta att jag blir väckt som jag ska.
     
  10. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kör Galaxhero 1.1 .. har inte använt vanilla på evigheter, men har inga problem med lagg (har 2-3ton apps installerade atm:P) och batteritiden är ~1½ dygn utan problem.

    Kolla vad det är som ligger igång och drar ström.
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    För er som vill prova på Galaxhero bör ni titta här: http://forum.hdblog.it/showthread.php?p=27676

    Egentligen har man inte så mycket att förlora, det verkar som bekant inte komma några fler uppdateringar till telefonen. Kanske kan någon, om intresse finns, författa en svensk och mycket pedagogisk guide som även nybörjare kan följa för att installera Galaxhero. Det är ju onekligen rätt så synd om Galaxy i7500-ägarna i nuläget.
     
  12. Louise

    Louise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bernard: Är det svårt att installera om man är nybörjare?
     
  13. Louise

    Louise Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förreseten var jag tillbaka på Media Markt där jag köpte telefonen och fick en ny
    telefon (är inte så positiv till att det hjälper dock)


    Sedan har jag läst här och det sa de också i butiken att jag har ett för gammalt simkort (från sep 2007) Tänker inte ladda ner en enda app förrän jag fått mitt nya simkort.
    De var tillmötesgående men okunniga på Media markt och de säger att de inte har fått några reklamationer på Galxyn (å andra sidan hade de inte sålt så många heller :P)
     
  14. Johank

    Johank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Louise: Är du missnöjd med mobilen ska du direkt när den blir seg igen gå tillbaka till Media Markt och klaga. Gör det 3ggr så kan du få tillbaka pengarna, konsumentlagen har någon regel om det... kan den lagen inte exakt men något i den stilen är det.
    Gällande Galaxo så är det svårt första gången att bilda en uppfattning om vad som ska göras och i vilken ordning. Guiden på hdblog är inte så konsekvent att det är lätt om man inte redan kan en del om android, den som skrivit guiden antar att man redan kan en del och det finns några glapp.
    http://wiki.dandascalescu.com/reviews/gadgets/pda_phones/samsung_i7500_galaxy
    Kolla under rubriken: Flashing the GalaxHero v1.1 ROM
    Vet inte om Media Markt eller Samsung bryr sig om man flashar om den!

    Jag har min Galaxy kvar (köpt i Tyskland) och hoppas att Nexus One går att beställa 5:e Januari. http://google.com/phone (funkar inte nu men ska tydligen vara där man beställer längre fram), sen blir det blocket för 3000kr.