Fråga: Vad är flaskhalsen vid uppspelning av hög bitrate HD video ?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Oceanic, 28 sept 2012.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 311
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja som ni märker så så vill ju galaxy note ogärna spela upp video med alltför högbitrate, dvs videos över 15gb

Jag undrar vad är det som är flashalsken, jag misstänker pesonligen minnesbussen, menjag kan ha helt fel, sd kort ska ju klarar av att läsa mkt höga hastigheter över 50mbit. är det cpun eller gpun ?

och jag snackar bara om filmer som spelas upp med mediaspelare med HW stöd!!! typ h264/x264 osv

Varför jag undrar är för att ug802 kanske har samma flashhals, funderar på att köpa den.

Last edited: 28 sept 2012
  2. Brix

Brix Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Öhm, vet inte riktigt om du snackar om bitrate eller filstorlek nu men.. Om det är filstorlek du snackar om så jag har inte testat så stora filer, största är väl typ 4-5GB. Dock tveksam till att filstorleken skulle påverka uppspelningen särskilt mycket.

Om det är bitrate du menar så klarar den ju ändå någorlunda hög bitrate, runt 20-25Mbps. En fil med den bitraten kan fortfarande se grymt bra ut.

Minneskort kan säkert påverka lite, men tror dom flesta kort är snabba nog. Bästa är ju att ha ett original från Samsung, dom är ju både billiga och snabba :)

Sen kan ju prestandan variera lite mellan olika filmspelare, den jag upplever som bäst av alla jag testat är MX player.

Tror nog det mesta ligger hos CPU'n dock. Kan tänka mig att nyare 4-kärniga CPU:er klarar högre bitrate, om man nu använder ett program som kan utnyttja 4 kärnor som t.ex MX player dvs.