Vad är nytt i Gingerbread uppdateringen och är det värt att byta från CM7?

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av doktorn, 25 feb 2011.

  1. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Hej!
    Ja som topic lyder. Ni som installerat nya 2.3.3. Vad är nytt i officiell gingerbread och är det värt att byta tillbaka från CM7?
    Fördelar/Nackdelar?

    Det jag kommer sakna mest är svenskt språk, anpassningsbar notificationbar och låtbyte på volymknappar.
    Är det värt att ge upp?
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    VAD tror du officiella GB skulle ha som inte CM7 redan har eller i så fall kommer få inom kort tid?

    Det som kommer hända på CM7-fronten för N1 nu är att CM kommer få "riktiga" drivers till telefonen, så att det blir ännu bättre..

    /Söder
     
  3. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag gillar den skarpt, allt känns snyggare och fräschare och rappare samt att du får en otroligt viktig sak som du inte får med CM, stabilitet... It just works.
     
  4. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ge dig nu för fan, du har ju inte testat CM någon gång....

    /Söder
     
  5. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    word!

    Återställde min lur efter en jävla massa bök igår (har låst bootloader och passimg funkade inte)

    CM har fina saker som olika färger på styrkula och byta låt med volymknapparna mm men det är för mycket skit som inte funkar så go for stock!
     
  6. HimpoN

    HimpoN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2 compact
    Telefon 2:
    Nexus 4
    Platta:
    Nexus 7 (2013)
    Eftersom du brukar bli upprörd över att folk snackar CM i GB-trådar så kan du väl hålla dig borta från denna tråden, där du inte har något att komma med!?
     
  7. the_slain_man

    the_slain_man Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    La in den igår också men det blev att jag bytte tillbaka till cm7 direkt. Klarar mig inte utan trackball wake och hade inte root så jag kunde återställa alla mina apps i Titanium.

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
    doktorn gillar detta.
  8. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Eftersom du inte kan läsa så förtydligar jag lite för dig. Tråden heter "Vad är nytt i Gingerbread uppdateringen", jag svarade på den frågan. Detta är INTE någon CM tråd.
     
  9. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Byta färg på styrkulan har jag haft i Stock länge, har grön för whatsapp, blå för facebook, vit för mail och lila för sms. Funkar hur bra som helst.
     
  10. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar! Stabilitetsproblemen räknar jag med att man löser så fort man har plockat ut drivrutinerna. Hoppas bara någon ordnar en NoAB kernel för dem också.

    När tror ni vi ser en stabil CM7 release?
     
  11. Honn

    Honn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar det med trackball wake i stock(orkar inte skicka in på lagning just nu)? Det är det enda jag inte kan leva utan.
     
  12. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    [​IMG]
     
    Wasabi och söder gillar detta.
  13. jonaz

    jonaz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    929
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    vilken app får du det med?
     
  14. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Tråden heter även "är det värt att byta från CM7". Där har du inte mycket att tillföra.

    Men nu ville inte trådskaparen veta skillnaderna mellan 2.2 och 2.3, dom vet han redan. Han ville veta skillnaderna mellan CM7 och 2.3...

    För att svara på trådskaparens fråga, använder du något som finns i CyanogenMod settings-menyn dagligen och tycker det är viktigt så är ett byte kanske inte för dig eftersom chanserna är att inget av det finns med i stock.
     
    Last edited: 25 feb 2011
  15. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Han vet uppenbarligen inte hur GB ser ut eftersom han frågar hur det är. Kan du inte läsa?
     
  16. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jo, bättre än dig tydligen.

    Han har CM7. Det är Gingerbread. Han undrar vad Google har lagt till i 2.3.3 som inte finns i 2.3.2.
     
    HimpoN gillar detta.
  17. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ingen, det går att ställa in i respektive app. :-) leta i inställningarna.
     
  18. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    ..men om TS däremot känner att hans telefon buggar ut hela tiden pga CM, (inte pga av appar, eller att cachen är full, eller att android är dåligt osv) och måste ha den här fantastiska stabiliten som finns i stock, så ska han stanna på stock. :)


    Ett annat sätt att se det är, att både stock och CM7 kommer ha/drabbas av buggar, med skillnaded att man med root och CM kan göra något åt problemet som uppstår.

    Det finns inget som "bara funkar" enligt mig.

    /Söder
     
  19. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Vad baserar du det på. Min CM är mer stabil än vad stock någonsin har varit för min telefon. Har bättre prestanda bättre batteritid och fler funktioner som faktiskt är användbara. Sedan har du ju själv inte uppenbart provat CM själv så innan du kan uttala dig om CM tycker jag att du gör det och inte basera dina argument på trådar om en CM version som inte är helt stabil just nu.
     
  20. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Haha det blev ett hett ämne det här. Jo jag är rätt nöjd med CM7 och undrade egentligen hur mycket man tjänar på att backa tillbaka till googles egna. Visst har jag lite problem med stabiliteten, men det hade jag inte med de äldre versionerna av nightlys. 35-44 var jäkligt stadiga. Samtidigt så måste man ju tänka på att varken alfa, beta eller rc är slutgiltiga och stabiliteten påverkas under arbetets gång.

    Vad jag kan få utav det som skrivits så här långt så finns inga funktioner i googles standardversion som inte finns i CM7. Blir CM7 inte av med tillfälliga hängningarna och stendövskärnan inte får en alternativ kan det hända att jag backar till stock. Avvaktar en vecka så får vi se..
    det som stör mig allra mest i CM7 är att random appar på sd-kort inte laddas in vid uppstart. Men möjligheten finns ju inte ens på stock, och utrymmesbristen är ett stort problem.
    Är det nån som har en lösning på det? Kan man lägga upp en ny partition på minneskortet som laddas in tidigare?